Împărtăşeşte-ţi talentul cu alţi fani kpop! (2)


Am strâns material pentru prima rubrică din „Împărtăşeşte-ţi talentul cu alţi fani kpop”.

Aştept în continuare alte persoane talentate. Acum hai să începem.

Înainte să vă prezint ceea ce am primit, vreau să vă fac câteva observaţii celor care aveţi ficuri. În primul rând NICIODATĂ dar NICIODATĂ nu începeţi cu „Bună, eu sunt x şi am 80 de ani, am 5 fraţi şi 3 taţi”, nu o să vedeţi în viaţa voastră o carte care începe aşa.

O altă chestie, NU mai scrieţi „Maria: ce faci”, se scrie cu liniuţă de dialog, ca la clasa 1, da încă se practică, pentru că aşa veţi găsi şi într-o carte, de asemenea nici cu ghilimele, numai în engleză replicile se scriu cu ghilileme, în română se scriu la citate sau la cuvintele pe care le adaugi cu un sub-înleţes în propoziţie. Încercaţi să faceţi descriere, nu spuneţi „Am coborât scările, am ieşit pe uşă, am ajuns acolo, ce frumoasă zi am avut.” Nu băgaţi emoticoane, nici cârnaţi de semne de punctuaţie, trei puncte de suspensie sunt deajuns, şi cred că un semn al întrebări/ mirări e destul. NU introduceţi linkuri spunând „Eram înbrăcată aşa„, într-o carte întotdeauna se va descrie felul în care sunt îmbrăcate personajele şi cum arată acestea.

Un ultim lucru, se lasă un spaţiu după orice semn de punctuaţie, pentru o citire mai lizibilă, nu înainte, ci după.

Alte sfaturi legate de ficuri pot să mai dau, dacă îmi cereţi. La desene nu mă bag pentru că nu mă pricep 😀

1. Paula 

Paula mi-a lăsat contul ei de Instagram şi m-a lăsat să  aleg din desenele postate de aceasta, Din cele 9 desene, am ales 3 care mi se par chiar reuşite:

Tao şi Chen – Chibi (iubesc chibi-urile)

Tao

G-Dragon (am crezut că e Tayeang prima oară)

2. Miriam

Miriam mi-a lăsat un fic numit „The conceited prince”. Te rog să ţi seama de ceea ce am scris la începutul postului şi baftă cu ficul.

Ficul lui Miriam îl găsiţi aici.

3. Deni (Dacă nu e deni mă scuzi dar doar asta mi-ai lăsat)

M-am încurcat în linkurile puse de tine, şi prima oară am crezut că sunt doar două, ca apoi să concluzionez că mai era unul cu GD. Vă roooog puneţi şi voi linkurile unul sub altul dacă sunt lungi, ca să nu mă chinui să văd unde începe unul şi unde se termină 😀

G-Dragon şi Park Bom

Kim Hyun Joong

G-Dragon

4. Ally

Ally (smileforluv) mi-a lăsat şi un fic şi un desen cu Jongkoon din Bangtan Boys. Ficul se numeşte „MBAD” adică „Must Be A Dream” şi îl puteţi găsi pe Wattpat aici.

Jungkook

5. foreigngirlsoul (nu mi-ai lăsat un alt nume :D)

Ea a făcut un desen cu Taemin din SHINee din era Hello dacă nu mă înşel.

6. Ailee (autoarea)

Ailee mi-a lăsat un fic numit „True love” pe care l-a creeat în perioada în care era autor pe o pagină de facebook. Aici puteţi găsi fanficul acesteia.

7. Vale (alt nume nu mi-ai lăsat)

Ea mi-a lăsat un desen cu Yoseob din B2ST.

8. Cristina

Ea mi-a lăsat un fic numit ‘Speranta ultima moare’ postat pe o pagină de facebook şi pe care îl găsiţi aici.

Mai există cineva care mi-a trimis şi anume Alexandra (Kpop4ever), problema e faptul că mi-ai pus linkuri din documentele tale….nu am cum să văd pozele din calculatorul tău, pentru că mi-ai dat linkurile foldelerelor. Încarcă pozele pe Imgur.com şi mai trimite-mi odată în acelaşi loc pozele 😀

Păi cred că pentru prima rubrică am mai rămas cam eu….Am un fic pe care am început să îl scriu, după ce m-am trezit cu o idee într-o dimineaţă. Ficul încă nu are nume, nu prea am continuitate, dar am ideei care tot răsar şi nu ştim cum să le leg între ele. O să îl public probabil pe Wattpat, în momentul în care o să am mai multe (sau chiar toate) capitole scrise şi un nume. Ficul nu are legăturăcu viaţa de idol, ci personajele sunt trupe de kpop. Deocamdată în cap am ideei de a îi include pe B.A.P, EXO, Hyuna, BTS, Block B şi probabil SuJu, un grup sau mai multe de fete (nu ştiu care) şi mai vedem cum evoluează lucrurile. Ficul e povestit din punctul de vedere al unei fete, personaj propriu.

Între timp am reuşit să fac câteva coperţi ficului, nu vă arăt coperta principală ci doar una din cele secundare 😀 Încă sunt în căutarea unui nume 😀

9. Crissa (eu)

„Îmi era frig, corpul îmi era îngheţat şi nu înţelegeam ce se întâmplă în jurul meu. Stăteam în picioare, încercând să scap de mâinile care mă ţineau, două perechii de mâini mă ţineau strâns. Tot ceea ce vedeam în faţa mea era o pată de culoare neclară, totul se vedea în ceaţă şi oricât aş fi încercat să văd ceva nu reuşeam. Auzeam voci în jurul meu, lovituri şi lucruri căzând dar nu eram în stare să înţeleg nimic. Am fost întinsă pe un pat, de unde am încercat să mă ridic, doar ca aceleaşi perechii de mâini să mă ţintuiască înapoi. Nu puteam să ţip, gura îmi era astupată. Într-o ultimă încercare de a mă ridica am simţit cum spatele îmi este lovit cu ceva tare, şi am căzut pe podea.”

28 de gânduri despre “Împărtăşeşte-ţi talentul cu alţi fani kpop! (2)

  1. „Am fost întinsă pe un pat, de unde am încercat să mă ridic, doar ca aceleaşi perechii de mâini să mă ţintuiască înapoi. Nu puteam să ţip, gura îmi era astupată.” ..de ce m-am gandit la ceva pervers :)))

    btw, Desenul cu Kim Hyun Joong e omg, frumoooos…mai ales culorile, BRAVO :O

    Apreciază

  2. Toate desenele sunt foarte frumoase!!Imi place foarte mult cel cu GD si BOM si cel cu Yoseob!!Crissa,acum nu stiu daca sa te numesc perversa fiindca sa fiu sincera(sa ma ierte cititorii) am crezut ca e un viol prima data:))))))))))Cu Kris!! Omooo,abia astept!:)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Apreciază

  3. Hey, as dori sa iti trimit si eu un desen dar faza e ca am compul stricat si singura cale este sa postez poza cu desenul pe pag voastra de facebook sa sa alegi tu de pe contul meu de instagram :((

    Apreciază

  4. PENTRU TOTI SCRIITORII DE FANFIC-URI.
    Am cateva sfaturi pentru voi, asta desigur daca vreti sa cititi, eu voi scrie aici ^_^
    * In text cifrele se scriu sub forma lor literala.
    * In orice scriere ce nu tine de dramaturgie, scrierea de genul: „Ana: Hai sa ne ascundem in frigider!” nu este acceptata. -Ca nu suntem la teatru-
    * Nu te chinui sa descrii toate elementele vestimentare ale personajului. Detaliile ca si hainele sau incaltamintea sunt usor de uitat insa trairile personajului raman mai bine fixate in minte. Poti totusi sa inceri sa descrii ceva insa nu exagera 🙂
    * Deobicei, titlul se scrie centrat. Titlul este ceva foarte important si trebuie sa se faca diferenta intre el si restul textului, if you know what I mean.
    * Intre semn de punctuatie si cuvant se lasa un singur spatiu. Uite asa –> „Am cumparat de la piata rosii, cartofi, masline si ardei” nicideum asa –> „Am cumparat de la piata rosii , cartofi , masline si ardei”.
    * Primul rand trebuie sa fie aliniat sau macar in rand cu celelalte, de preferat aliniat.
    * La capitol se scrie numarul in litere si de obicei in texte numerele se scriu cu forma sa literara.
    * Deasemenea nu se folosesc semne ca si ‘+’. Se scrie literar, ‘plus’
    * Fara emoticoane sau link-uri prin text.
    * In caz ca nu esti sigur cum se scrie un anumit cuvant da un search pe Google. Mai bine sa fii sigur decat sa scrii gresit.
    * Daca nu ai si descriere emotionala, degeaba. Printre picaturi mai adauga si niste ganduri ale personajului, niste intrebari retorice poate, o descriere de sentimente etc.
    * Un dialog se induce prin linia de dialog (-) nicidecum prin ghilimele sau orice alte semne. Acesta nu trebuie sa fie de lungimi kilometrice. Nimanui nu-i place un asemenea dialog si o spun din postura de cititor. Poti „pacali” dialogul prin vorbirea indirecta.
    * Textul nu trebuie sa aiba cine stie ce idee savanta insa trebuie scris corect, bine exprimat si frumos conturat pentru a fi o lectura placuta. Crede-ma, nimanui nu-i place sa „citeasa” printre greseli.
    * Titlul trebuie sa faca referire la ce se vorbeste in text, trebuie sa aiba o legatura directa cu acesta insa sa nu dezvaluie prea multe, daca stii ce vreau sa zic 😉 By the way, cele mai apreciate titluri nu deparsc 3-4 cuvinte. Maxim 4. Cine tine minte un ditamai titlul?!
    * Textul tau are nevoie de toate felurile de descriere: sentimentala, de trairi, deemotii, descriptiva tip peisaj …
    * Lungimea capitolelor poate varia insa nu trebuie sa fie o mare diferenta intre acestea. Ce vreau sa spun este ca trebuie sa mentii aproximativ lungimea acestuia, fara sa scazi prea mult.
    * Ideea ar trebui sa fie una originala insa nu se intampla nimic daca ai o ideea care a mai fost abordata si inainte. TRebuie doar sa fie bine „ingrijita”
    * Iti recomand ca dupa ce termini de scris o propozitie sa o reiei si sa o citesti cu voce tare ca sa vezi daca are vreun sens ceea ce ai scris.
    * Deasemenea, inainte sa te pui pe scris, du in gandul tau propozitia pana la capat pentru a vedea daca are vreun viitor. In caz contrar, reia-o si reformuleaz-o.
    * Reciteste capitolul. Macar asa, printre randuri si corecteaza ce vezi gresit.
    * Ai grija la exprimare. Si la estetica.
    * Ce inseamna „esteica”? Marimea literelor, font-ul folosit, culoarea in caz ca aceasta poate fi diferita de cea standard (negru), spatiile lasate intre paragrafe etc. Incearca sa folosesti un font, o marime a literelor si o culoare care sa nu ingreuneze cititorul.
    * Apropo de spatiuri lasate, intr-un text acestea nu trebuiesc sa existe. Decat intre titlu si text sau numarul capitolului si text. In carti nu veti vedea alte spatii inafara de precedentele.
    * Cand iti vine o idee in minte exploateaz-o pe cat de mult posibil. Du-o pana la capat apoi ia-o de la capat cu alta.
    * Ca un fic sa poata fi finalizat trebuie sa ai in minte toata povestea, de la inceput pana la final, pe care ulterior sa o treci in word. Asta in cazul in care scrii un fic. Poti scrie si oneshot-uri soo..
    * Nu te pierde in detalii si tine bine de idee pana la capat.
    * Imagineaza-ti, in timp ce scrii, tot ce scri. Poate ti se apre ciudat dar ajuta enorm pentru o imagine de perspectiva.
    * Nu te lasa niciodata cuprins de lene. Nu scapi de ea asa de usor.. (O zic din experienta… :)) )
    * Nu in ultimul rand, nu te lasa descurajat de ceea ce spun sau cred altii. Tu continua sa scrii. Orice, scrie orice-ti trece prin minte. Doar asa iti vei imbunatati tehnica. Te plictisesti? Scrie ceva! Posteaza, cere parerea altora si accepta sfaturile celorlalti. Toate cele enumerate sunt pentru binele creatiilor tale.

    Acestea au fost cateva sfaturi, benefice cred eu, pe care vi le-am putut oferi ^o^
    Ideea este sa nu te lasi descurajat de ceilalti si sa-ti continui munca. Crede-ma, cineva te va aprecia doar din simplul fapt ca esti ambitios si pentru perseverenta ta. Cel putin eu apreciez asemenea persoane 🙂 Bafta la scris, eu va sustin si ma bucur ca lucrarile fanilor k-pop sunt promovate. Multumim kpopro 🙂
    By the way, ce oameni talentati avem noi aici. Foarte frumoase desene ❤

    Apreciază

    • Deja deveniti enervanti/enervante, pe bune. Probabil tu sau alti autori de ficuri ati scris doua sau trei capitole de poveste si credeti ca sunteti in masura de a da sfaturi. Daca lucrurile tot stau asa, o sa va dau si eu sfaturi voua, vad ca aveti nevoie.
      Sfatul numarul unu si cel mai important, NU IMI INTERZICI SA SCRIU CU GHILIMELE SAU CU ORICE ALTCEVA. Am citit ficuri geniale, mai bune decat multe carti publicate, in care autorul nu a fost intr-atat de capabil si invatat ca tine sau ca multi altii, incat sa foloseasca linii de dialog. Pentru numele lui Dumnezeu, e povestea mai putin buna daca nu ai linii de dialog? Te impiedica ghilimelele sa citesti?
      Vad ca ai spus „Nu te chinui sa descrii toate elementele vestimentare ale personajului. Detaliile ca si hainele sau incaltamintea sunt usor de uitat insa trairile personajului raman mai bine fixate in minte. Poti totusi sa inceri sa descrii ceva insa nu exagera”. Sper ca iti dai seama ca aici te-ai dat de gol si ca pot sa imi dau seama ca n-ai citit mult la viata ta. Ai citit vreodata vreun roman realist? Stii macar ce inseamna realismul? Ai auzit vreodata de tehnica detaliului? Citeste ceva de Balzac si vorbim apoi despre cat de mult poate un autor sa detalieze in scrierile lui, ok?
      Sfatuiesti lumea sa isi citeasca ce au scris de doua ori sau sa isi verifice scrierea corect gramaticala pe net, lucru pe care tu il omiti cu desavarsire.
      Sfatul meu este sa iti respecti mai intai tu instructiunile, apoi sa le ceri altora sa le asculte si sa le puna in aplicare.

      Apreciază

      • Stii, nu vreau sa ma cert cu tine. Consider ca sunt o fata destul de citita la viata mea aia lunga rau de tot ( :gluma) si imi place sa cred ca stiu foarte bine sa scriu corect din punct de vedere gramatical, logical, estetic, si, nu in cele din urma, pe placul cititorului 🙂
        Acele sfaturi erau unele, cum sa le spun, chiar de bun simt. Daca tu nu stii ca UN DIALOG se induce in text, culmea, prin LINIA DE DIALOG inseamna ca nu ai treaba cu scrisul. Insa de cele mai multe ori nu este vina nestiintei ci a celor de peste ocean pe care unii dintre noi ii privim ca pe niste zeitati si ii veneram. Iar eu nu sunt una dintre aceia, sunt romanca, nu englezoaica si nici americanca 🙂 Ghilimelele se folosesc doar in textele in limba engleza, nicidecum in limba romana. Stiti, avem si noi romanii niste reguli, simple ce-i drept, pe care ar fi foarte frumos sa le respectam din bun simt pentru limba vorbita. Daca tu esti roman de ce sa te folosesti de regulile limbii engleze? Nu are niciun sens. Vrei ghilimele, scrie in engleza. Simplu 🙂
        Cat despre: “Nu te chinui sa descrii toate elementele vestimentare ale personajului. Detaliile ca si hainele sau incaltamintea sunt usor de uitat insa trairile personajului raman mai bine fixate in minte. Poti totusi sa inceri sa descrii ceva insa nu exagera” este o fraza ce poate trezi anumite controverse. Daca tot ii descrii personajului tau si culoarea de la boxeri fa-o cu un scop, nu doar de „ochii” cititorului. Ce vreau eu sa spun este sa nu te concentrezi neaparat pe detaliile din vestimentatia personajului daca nu faci acest lucru cu un scop. De exemplu, Gustave Flaubert , un mare scriitor francez -despre care nu bag mana in foc ca ai auzit de el- se concentra pe descrierea de ‘‘dinauntrul’’ personajului (sentimente, trairi, ganduri) si finalizeaza prin a prezenta persoanjul printr-o descriere stil portret (chipul, parul, imbracamintea). Avea o descriere foarte cuprinzatoare de genul ‘‘dinauntru-‘n-afara’’ si cu ea reusea sa imortalizeze multe detalii precum culoarea pantofilor, unghiile roase ceea ce dadea de inteles ca personajul era (foarte) stresat si multe altele. De asemenea, se folosea de detalii precum aspectul pentru a dezvalui personalitatea personajului sau, o tehnica foarte greu de stapanit care-ti invaluia mintea cu imagini parca scoase din filme vechi.
        Hm, Balzac, cum sa nu citesc Balzac? Eu am citit de la Balzac doar -spre rusinea mea- Eugenie Grandet. Insa are o desriere foarte frumoasa si chiar am in gand sa citesc si altceva. Dintre scriitori francezi am mai citit Gustave Flaubert si cine il poate uita pe Jules Verne? Tu ce ai citit de la Balzac? ^^
        Oricum, daca descrii hainele personajului tau principal doar pentru a arata ca el este cel mai frumos si cel mai bine imbracat tip din oras acea descriere devine una superficiala, ca si personajul in sine de altfel. Nu ma afund in discutie pentru ca sunt pareri si pareri. Daca esti mai la inceput si nu stii exact cum sa detaliezi acea imagine de amsamblu detaliile acelea nu-ti vor fi prieteni doar daca vei invata cum sa imbini frumos descrierea sentimentala, sau interiorul personajului, cu exteriorul acestuia. Mie una imi place sa epuizez orice detaliu ce merita descris la un personaj din scrierile mele pentru a oferi cititorului o imagine apropiata de cea din capul meu. Iar asta, draga mea Soora, este detaliul semnificativ 🙂 Crezi ca nu am auzit de realism? :)) Imi place de tine, esti amuzanta ^o^ 🙂
        Daca s-a mai intamplat sa gresesc pe undeva un cuvant (nicidecum o ortograma) a fost poate din graba sau din cauza tastaturii mele care sta sa-si dea duhul de cat am zapacit-o, nicidecum din cauza gramaticii mele 🙂
        Daca citeai bine postul meu anterior ai fi vazut si tu ca am scris „Am cateva sfaturi pentru voi, asta desigur daca vreti sa cititi, eu voi scrie aici ^
        ^” si am specificat –> daca vreti sa cititi. Nu era nimeni obligat sa citeasca, cu atat mai putin sa „asculte si sa le puna in aplicare”. Nu am obligat pe nimeni sa le citeasca sau sa le respecte dar spun doar ca ceea ce am scris eu acolo erau niste sfaturi de bun simt si cu asta am spus tot ce era de spus.
        Nu inteleg de ce te-ai „atacat” tu asa. Eu am avut doar intentii bune cand am scris acele sfaturi. Nu am vrut sa te superi asa iar mie nu-mi prea face placere sa ma cert insa nu pot spune acest lucru despre toata lumea. Ce te face sa crezi ca nu stiu ce inseamna realism? Sau ca nu am auzit de Balzac? Sau ca am scris doar doua-trei capitole de fic? Ca sa te lamuresc, stiu foarte bine in ce consta „realismul”, am spus si putin mai sus ca am citit Balzac si nu am cris doar doua- trei capitole dintr-un fan fic, ci mult mai multe insa nu au nicio legatura cu kpop-ul. Daca aveau le trimiteam si eu :3 Si oneshot-uri.
        N-am vrut sa te superi pe mine, nu acesta a fost scopul meu si imi pare rau insa ar trebui sa nu mai judeci oamenii atat de aspru. Iti doresc o zi buna iti doresc si vreau sa te intreb ce ai mai citit tu de Balzac si imi recomanzi.

        Apreciază

        • Nu am avut intentia de a incepe o cearta, crede-ma. Nu mi-as irosi decat timpul si nervii aiurea. Ce-i drept, am fost cam dura, recunosc. Acum imi dau seama ca am inteles gresit ceva din ce ai spus, pentru ca la inceput nu ai detaliat la ce te-ai referit, lucrul acela putand fi interpretat (aici m-am referit la partea cu detaliile). Tu ai spus doar sa nu dea detalii cu privire la fizic, chestie care sa fiu sincera, m-a deranjat. Reprezentantii realismului detaliaza amanuntit totul, exterior si interior. Scuza-ma daca te-am jignit vreun moment, dar faptul ca tu nu ai detaliat la ce te-ai gandit m-a facut, pentru ca lucrurile s-au inteles gresit :)). Nu-i problema, comunicarea ne ajuta si sa le rezolvam.
          Nu o sa bag in seama faptul ca ai impresia ca nu am auzit de Flaubert, lucru care e cam imposibil, invatand la un profil uman :)). Hmm, citeste „Mos Goriot” de Balzac. S

          Apreciază

          • Sincera sa fiu, nu-s mare fana a detaliilor, pe care in cazul lui Balzac, le gasesc „prea multe”, dar asta e curentul si il accept, mai ales ca unii oameni il apreciaza si altii chiar scriu in felul acesta. Whatever, asta nu conteaza.
            Imi cer scuze inca odata scuze ca te-am „atacat”, am reactionat destul de impulsiv, rezultat al faptului ca tu nu ti-ai detaliat ideea si s-a inteles cu totul altceva. :))

            Apreciază

    • Buna!Am ascultat cateva dintre cover-uri si vreau sa-ti spun ca ai o voce minunata!!Imi place foarte mult cum ai interpretat Missing You,ai reusit sa transmiti sentimentele melodiei dincolo de monitor! Cred ca….ti-ai mai facut un fan:)) Ma intreb daca ai putea face un cover la HA:TFELT Ain’t nobody…cred ca te-ai descurca!^^

      Apreciază

Lasă un răspuns

