Viaţa idolilor din interior: echipele de promovare dezvăluie elemente neştiute de fani


Imagini

A fost făcut un interviu anonim cu unele echipe de promovare ale idolilor din agenţii în care aceştia vorbesc despre viaţa şi debutul idolilor din perspectiva unui lucrător.

Mai jos sunt câteva din cele mai importante întrebări şi răspunsuri.

Î: Lucrând în această industrie, nu primiţi tone de cereri de la prieteni şi familie de vreme ce lucraţi cu vedetele?

R: Lucrurile ca un autograf nu costă nimic aşa că le pot lua pentru ei, dar niciodată nu accept cererile precum să ia masa cu vreo celebritate…Autografele de la artiştii ce îi conduc sunt ok, dar când mă roagă să le aduc autografe de la artişti de la agenţii precum SM sau JYP, devine iritant. Foarte rar fac asta, doar dacă sunt foarte apropiat de persoana care îmi cere.

R: Urăsc cererile de genul. Chiar dacă lucrez cu vedetele, totuşi e job-ul meu şi ele îmi sunt colegi de serviciu. E atât de imatur din partea oamenilor ce mă întreabă „Cum e aia şi aia? Ai numărul lor de telefon?” Îi cunosc doar dacă am lucrat cu ei.

Î: Dar despre CD-uri cu autograf?

R: Foarte rar accept genul ăsta de cereri. Mai ales de la rude. E de parcă l-aş ruga pe un unchi ce lucrezaă la o companie de electronice să-mi aducă un TV. E acelaşi lucru. CD-urile sunt produsul companiei noastre, la fel ca biletele de concert şi showcase-uri.

Î: Toată lumea crede că atunci când iese un scandal, lucrătorii ştiu deja totul despre asta. E adevărat?

R: Sincer, de obicei ştiu. Chiar dacă membrii nu-mi spun direct, sunt în contact cu CEO-ul şi ştiu mai multe decât cred.

R: E diferit în funcţie de agenţii şi de câţi ani lucrezi acolo. Sigur, cu cât compania e mai mică, cu atât eşti mai apropiat de vedete.

R: Credeam că ştiu totul despre idolii ce îi instruiesc, dar odată ce cresc şi devin mai populari, încep să aibă mai multe secrete. Vor împărtăşi doar ce vor ei, dar, evident, vor înălţa un zid între noi. Cred că sunt sinceri cu mine doar atât cât pot, însă nici nu ştii ce îţi ascund.

Î: De obicei, sunt sinceri cu voi?

R: Ne vor spne despre lucrurile importante ce pot duce la un scandal, la fel ca şi zvonurile ce le putem îngropa imediat. Sunt atât de multe zvonuri urâte şi aiurea ce tot circulă, încât râdem de ele şi investigăm de unde au apărut.

Î: Au devenit vreodată aceste zvonuri adevărate? Cum răspundeţi?

R: Unele au fost adevărate. Majoritatea zvonurilor au un pic de adevăr, dar care se exagerează. Nu am văzut niciodată un zvon scos de nicăieri. De obicei, vedetele ne întreabă: „Cum de au aflat? Cine le-a spus?” Haha.

Î: Astăzi, trendul este să confirmi relaţiile şi scandalurile ce izbucnesc.

R: Sunt împotriva afişării unei relaţii în public. Aduce multe pagube unui idol feminin. Cu exepţia unei situaţii ce nu poate fi negată, le sfătuim să nu o afişeze în public şi le spunem că e mai bine aşa pentru ei. Vremurile s-au schimbat, dar scandalurile legate de întâlniri încă influenţează negativ un idol feminin mai mult decât un idol masculin. Pentru idolii de care am grijă, de obicei, le răspund şi mai dur, gen: „De ce te-ai întâlni cu o astfel de persoană?”

R: Întâlnirile…Le permit să se întâlnească atâta timp cât nu înnebunesc cu asta şi nu sunt prinşi. E dur să le interzici să se întâlnească. Mai ales pentru cei debutaţi recent. Sunt recunoscător dacă nu sunt în relaţii, e mai uşor să se concentreze pe programul lor. Majoritatea ştiu că nu trebuie să inntre în relaţii, pentru că sunt la curent că idolii ce îşi pierd capul în relaţii în loc să lucreze din greu, nu devin faimoşi. Dar desigur, nu lucrez cu ei 24 de ore, deci managerii lor ştiu mai multe decât mine.

Î: E evident când sunt în relaţii?

R: Vor sta mai mult la telefon sau vor răspunde la el ieşind din încăpere. Idolii ce sunt în relaţii sunt toată ziua pe KakaoTalk şi nu vor răspunde la telefon dacă e cineva cu ei. Sunt oameni şi ei şi se poartă ca restul atunci când se întâlnesc. Nu e de parcă noi răspundem al telefon cu „Iubito” în oficiu.

R: Odată ce spun că au maşină, e de parcă ar spune că sunt într-o relaţie. Mai încep şi să se plângă de faptul că stau la dormitoare, astfel dând de înţeles că vor un apartament pentru a se putea întâlni liber.

Î: Vor nega dacă sunt prinşi, nu?

R: De obicei, neagă asta fără să ştie despre ce e vorba pentru că ori s-au despărţit, ori chiar nici ei nu ştiu că se întâlnesc. Uneori, chiar sunt doar prieteni foarte apropiaţi şi ies în grup cu alţi prieteni când au un iubit.

Î: Când de repede se despart?

R: Mulţi sunt naivi când vine vorba de relaţii. Cred că îi ajut în procesul legat de creativitatea lor în această perioadă.

Î: Dar întâlnitul cu cineva din companie?

R: E periculos. Prea multe se pot întâmpla. De fapt, nu e o temă ce o pot atinge.

Î: Dar nu e mai bine să te întâlneşti cu cineva din companie? Din perspectiva unei agenţii…

R: Sunt multe agenţii ce preferă ca idolii lor să se întâlnească cu cineva din companie. Cred că pot avea grijă astfel mai bine din moment ce e o persoană asupra căruia au control. Până la urmă, agenţia e cea care alege artistul aşa că ar trebui să-i ştim mai bine ca oricine.

Î: Dar acum ajung idolii să fie într-o relaţie? Sunt sigur că nu snt prea multe oportnităţi de a se întâlni.

R: Sunt tineri, ce altceva pot să mai spun? Trupele de fete şi de băieţi mereu îşi urmăresc activităţile unui altuia. Dacă o trupă de fete debutează, trupele de băieţi deja spun că „X şi Y e a mea” şi că „X şi Y din grupl ăla sunt drăguţe”. Şi stiliştii îi mai ajută un pic spunându-le chestii gen „Te place. Mereu îţi urmăreşte MV-urile”.

R: La show-uri precum „Music Bank” este o perioadă când se duc şi fac schimburi de CD-uri. Când vine persoana ce o plac le lasă şi o notiţă. Odată, un idol a spus despre asta agenţiei sale şi s-a creat o mare zarvă (râde)

Î: Care e cel mai rău sasaeng peste care ai dat?

R: Depinde de agenţie. Unele agenţii fac tot posibilul să-i îndepărteze în timp ce altora nu le pasă. Dacă îi ignori, sasaeng ajung să facă probleme, iar fanii normali se enervează pe noi pentru că nu facem nimic să-l protejăm pe oppa.

R: Cu fanele ajumma (în vârstă) nu e de glumă…Cu toate astea, ei susţin financial trupa. Acestea sună agenţia şi întreabă dacă membrii nu am nevoie de ceva în casa lor. Se oferă să le ia aer condiţionat şi lucruri de genul. Fanele ajumma au mai multă libertate în materie de bani şi cadourile lor nu sunt bomboane sau jucării, dar lucruri folositoare precum ceasuri.

R: Am avut un caz când un fan sasaeng s-a strecurat în hotelul unei trupe de fete. Nimeni nu folosise duşul, dar era apă peste tot şi urme de paşi pe pat cu toate că nimeni n-a dormit acolo. Fetele au fost atât de şocate încât au doarmit toate într-o cameră. În alte momente, aceştia încercau să se împrietenească cu părinţii idolilor. E periculos cu tipul ăsta de fani, pentru că dacă se enervează, încep să împrăştie tot felul de zvonuri false. Majoritatea celebrităţilor s-au dat bătute. Nu prea poţi face nimic în legătură cu asta.

Î: De obicei, fanii vor să creadă că membrii din trupă sunt foarte apropiaţi.

R: Nu pare dintr-o parte, dar sunt multe neînţelegeri. E multă tensiune în jurul membrului care stă în centru, cine şi ce părţi primeşte sau cine are cel mai drăguţ costum…

R: Am avut odată o trupă cu şase membri. Plănuiesm să îmbrăcăm două din membre în haine din blană, pentru că dacă le îmbrăcam pe toate, pe scenă aveau să arate prea încărcate, însă toate au vrut să poarte cele mai frumoase haine şi am ajuns cu patru membre purtând haine din blană. Au refuzat să le împartă. Spuneau că „Eu am de gând să port asta aşa că spune-i s-o dea jos.”

Î: Dar neînţelegerile legate de împărţirea banilor?

R: Împărţirea banilor e cea mai mare problemă, în special în trupele unde un membru face cei mai mulţi bani. Membra M din trupa L nu are genul ăsta de probleme pentru că discută calm cu trupa, dar sunt un caz aparte. Restul trupelor presează mult agenţia şi refuză să respecte programul până nu sunt plătite mai mult. Trupa N cred că e cel mai rău caz. Membrul O a trecut printr-o perioadă lungă de debut, lucru ce necesită multe investiţii, iar pentru el a trebuzit ca trupa P să plătească. În rezultat, relaţia dintre ei nu e prea bună.

Î: Care e cel mai rău scandal cu care te-ai confruntat?

R: Accidentele de maşină. Pentru cântăreţi, acuzaţiile de plagiat, probabil. Astea sunt cele mai rele. Fiecare cuvânt trebuie să-l cântăreşti atunci când îţi ceri scuze şi trebuie să verifici totul cu compozitorul. Scandalurile legate de plagiat mă agită cel mai mult. Odată ce ţi-ai creat imaginea unui cântăreţ ce plagiază, nu mai poţi da înapoi.

Î: Deci care sunt standartele pentru debutul unei trupe? Atât de mulţi bani sunt investiţi, cum de sunteţi siguri că aceşti membri sunt alegerea potrivită?

R: Dintre toţi stagiarii, trebuie să lucreze bine împreună. Îi alegem după chimia ce o au împreună. Nu ne uităm după farmecele individuale, dar cum arată ca un grup întreg. Nu contează dacă sunt drăguţi sau dacă nu au talent, avem nevoie de o trupă armonizată, în primul rând.

R: Trebuie să fie tineri. E greu să alegi un stagiar dacă e prea „bătrân”, oricât de talentat nu ar fi.

Î: Care e limita de vârstă pentru debut?

R: Devine tot mai mică şi mai mică pentru fiecare agenţie. Orice vârstă după 20 începe să fie exclusă. După 23-24 nici nu poate fi vorba, chiar şi mai devreme pentru trupele de fete. Majoritatea companiilor aleg doar adolescente. Vor să debuteze când sunt în liceu, aşa că îi antrenează din gimnaziu.

R: Cred că până la 22-23 de ani. La fete, 21 considerăm că e mult. Încep să se antreneze de la o vârstă fragedă zilele astea, aşa că nu prea ne confruntăm cu eliminarea membrilor pentru că sunt prea mari.

R: Pentru mine e ok orice vârstă ar avea atâta timp cât sunt talentaţi. Dar idolii necestiă o anumită forţă, iar carierele lor nu sunt atât de lungi. Carierele trupelor de fete se deschid de la 23-34. Publicul are un alt concept în privinţa vârstei faţă de noi.

Î: Dar înfăţişarea? Cât de importată este?

R: Sigur că luăm în considerare înfăţişarea. Însă acum nu e vorba de cât de frumos eşti, ci cât de plăcut de public. Nu e nevoie să fii frumos atâta timp cât ai făcut o impresie bună, asta pentru că sunt idoli frumoşi, dar ce-ţi fac impresii negative.

Î: Ce zici despre stagiarii ce crezi că n-au nicio şansă să debuteze?

R: Sunt atât de mulţi. Unii sunt doar cauze pierdute. Îmi pare rău pentru ei că ţin atât de mult pentru un lucru ce ştiu că nu le va merge şi de asta, intenţionat, sunt rece cu ei.

Î: Problema cu înrolarea cred că face multă zarvă printre trupele de băieţi. De obicei, trebuie să plece când sunt în vârul popularităţii lor…

R: Sincer, nimeni nu vrea să meargă la armată. Se stresează şi amână cât mai mult posibil. Pentru orice cântăreţ după 20 de ani, armata probabil că e cea mai mare grijă. Debutează când sunt adolescenţi şi au 10 ani pentru activităţi înainte de a pleca. Contractele obişnuite ţin 7 ani şi ar putea nici să nu fie sub agenţia noastră când vor pleca în armată.

Î: De ce vedetele se duc la colegii când primesc atâta ură de la ceilalţi şi abia de vin la ore?

R: De asta e un trend acum să treci examenele la colegiu şi să iai ore online regulat.

R: Depinde de caz. Unii muncesc din greu să înveţe, alţii sunt prezenţi doar la evenimente.

Î: Care e cel mai frustrant lucru când promovezi o echipă?

R: Când agenţia nu ne oferă puterea pe care o avem de fapt. Când apare vreun scadal, dau vina pe noi spunând „Nu aţi putut împiedica asta? Staţi toată ziua cu juraliştii şi n-aţi putut împiedica măcar asta?”

R: E adevărat. Nu are importaţă cât de apropiaţi suntem cu jurnaliştii, avem totuşi ob-uri diferite.

R: Pentru mine e atunci când scriu un material PR şi cântăreţii mă roagă să introduc cuvinte cheie precum „cântăreţ şi compozitor”, „regele baladelor”, „impresionant”, „un super talent vocal” etc. De obicei, le ignorăm, dar e greu cu cei noi. Oamenii râd când văd articole cu astel de cuvinte în ele.

R: Când agenţiei îi pasă doar de un profit imediat în loc de imaginea şi de însuşi artistul. Când vedetele aleg dramele şi filmele doar bazându-se pe câţi bani vor primi şi apoi ne cer să rezolvăm asta când nu merge bine. E imposibil.

Î: Fanii critică mult hainele şi conceptele, nu? De ce părul lui oppa arată aşa, de ce hainele lor sunt urâte etc.

R: Sincer, cazurile astea se întâmplă doar pentru că oppa al lor a vrut atât de mult să poarte hainele alea. De obicei, spun că refuză să urce pe scenă până nu li se permite să le poarte ㅋㅋㅋㅋ Şi noi credem că sunt urâte.

R: Sunt unii ce devin lacomi când văd că un brand a lansat o colecţie limitată şi vedetele internaţionale le-au purtat, deci vor şi ei să le poarte. Nu pentru că li se potriveşte, ci doar pentru că aşa vor. Fanii ne acuză de hainele lor, însă idolul lor e deja atât de obsedat de brand, încât nu-i pasă. Vor purta orice atât timp cât e de la acel brand.

Î: Se vorbeşte mult despre manipularea chart-urilor. Multe companii spun că au primit oferte, dar nimeni nu spune dacă a făcut asta. Ce se întâmplă?

R: Şi noi primim oferte, dar sunt scumpe. Costă mai mult de 100-200,000 de dolari şi chiar mai mult dacă vrei melodia în top 10. Nu am făcut asta şi nu ştiu cum merge.

R: De ce ar recunoaşte cineva? Unii fac asta fără ca măcar CEO-ul să ştie şi doar puţini oameni din companie sunt la curent. Se suspectă topurile digitale, dar nu sunt dovezi. Când compania noastră îi lansează pe F şi melodia lor nu o duce bine, înţelegem de ce aleg unii să apeleze la sajaegi.

Î: E greu să ai încredere în charturi acum. Nu ştii dacă clasificările sunt reale sau nu.

R: Şi noi spunem la fel. Dar cum să mai vezi ce crede publicul despre melodie dacă nu prin chart-uri? Nu e nimic altceva.

R: Nimeni nu prea mai poate avea încredere în chart-uri. Dar sincer, nimic nu e mai puternic decât o melodie ce stăruie pe prima poziţie. Chiar dacă nu eşti popular, şansa de a avea melodia pe locul 1 te duce şi pe prima pagină a site-urilor.

Î: Ce credeţi despre SNS (site-urile de socializare)?

R: E un rău necesar. Aş dori ca multe din celebrităţi să-şi ţină contul doar oficial pentru că multe scandaluri vin de la site-urile de socializare. Chiar nu le văd ca pe o metodă de a comunica cu fanii. E o nebunie. Prea uşor poate izbucni un scandal. Îl văd mai mult ca o nevoie de atenţie.

Î: Ce vreţi să le spuneţi fanilor?

R: Oppa al tău nu ajunge pe la emisiuni pentru că nu e un trend. Nu e pentru că agenţia nu poate face asta, ci pentru că idolul nu a ajuns la acel nivel. Noi, agenţia, suntem loviţi când o trupă eşuează. Lucrăm din greu luând în considerare cât am investit în ei. Nu putem face imposibilul.

R: E adevărat. Fanii pot crede că idolul lor are un anumit statut, dar în realitate, acesta are cu totul alt statut în industrie. Aceştia sunt gen „Cu îndrăzneşti să-l pui pe oppa la un aşa statut mic?” şi se enervează, dar e o diferenţă cu statutul.

Î: Fanii încep şi să creeze diferite teorii ale conspiraţiei când iese vreun scandal.

R: Da. Ori de câte ori se dezvăluie vreun cuplu, fanii cred că guvernul ascunde ceva şi scandalul a fost scos la iveala acum pentru a masca asta. Nu avem puterea de a controla când să scoatem scandalurile. Fanii mereu dau vina pe noi pentru că alegem să publicăm un scandal într-o anumită perioadă. Când a izbucnit scandalul lui S, fanii plângeau mereu şi nu studiau pentru teste. Am primit multe telefoane de la profesori şi părinţi ce ne întrebau de ce am ales acum să lansăm scandalul când, de fapt, nici nu am ales asta.

R: De asemenea, sunt mulţi fani ce se plâng că idolii lor au prea multe evenimente şi sunt obosiţi. Cred că îi suprasolicităm. Copiii ăia sunt tot ce avem, ne gândim la ei ca la ceva extrem de preţios. Sincer, fac toţi banii şi nu e nicio garanţie că faima lor va ţine mult. Credem că e important să lucreze atâta timp cât sunt ceruţi. Industria e scurtă, chiar şi 5 ani e considerată o carieră lungă.

R: Uneori, idolii promovează nou-veniţii de la altă agenţie şi fanii ne învinuiesc că îi forţăm să promoveze nou-veniţii. Ce Dumnezeu! Acetia nici nu ne mai ascultă acum şi fac ce vor. Toate astea se întâmplă pentru că aşa au vrut ei.

cr.: netizenbuzz

Anunțuri

5 gânduri despre “Viaţa idolilor din interior: echipele de promovare dezvăluie elemente neştiute de fani

  1. Sunt chestii ciar interesante! Imi place acest articol si imi pare bine ca l-ati tradus.
    ‘Fanii mereu dau vina pe noi pentru că alegem să publicăm un scandal într-o anumită perioadă. Când a izbucnit scandalul lui S, fanii plângeau mereu şi nu studiau pentru teste. ‘
    Cred ca am sa folosesc si eu scuza asta pentru atunci cand i-au o nota mica la vre-un test. Am fost atat de trista pentru ca oppa a avut scandal incat nu am putut invata pentru acel test.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s