Cine stă în spatele hiturilor trupelor EXO, SHINee, Girls’ Generation şi alţii?

Se ştie că în spatele oricărui hit din k-pop stă un producător minunat, iar Marcan Entertainment e un astfel de producător! De la nume mari precum TVXQGirls’ Generation, Lee Hyori, Super Junior şi SHINee la trupe mai noi ca Red Velvet şi EXO, Marcan Entertainment a produs multe melodii ce au fost hituri în această industrie. 

Aici aveţi lista lor de melodii până acum.

Acum 6 ani, Marcan Entertainment a fost creată sub îndrumările lui Ryan Jhun şi Mark Yom. Rolul lor în companie diferă destul de mult – Jhun e cel care produce muzica, iar Yom are grijă de business. Însă ţelul lor e acelaşi: să aducă agenţiilor şi artiştilor cei mai buni producători.

Marcan are o legătură de lungă durată şi stabilă cu SM Entertainment, lucrând în exclusivitate. Dar asta nu înseamnă că nu sunt dispuşi să lucreze cu alte agenţii; aceştia au produs melodii şi pentru alţi artişti precum 15&, U-KISS sau Spica.

Cu toate astea, în mare parte, cele mai strânse legături le are cu SM Entertainment din moment ce Jhun a făcut o înţelegere cu agenţia în 2009 înainte să-şi înregistreze compania împreună cu Yom. De atunci, Marcan sunt ocupaţi lucrând pentru SM şi alţi artişti cu demo-uri ce le trimit alţi producători. Dacă aud ceva ce le place sau ceva ce le-ar plăcea unor agenţii, muzica e trimisă direct la acele agenţii.

Mulţi se întreabă cum Marcan găsesc aceşti producători ce compun melodiile potrivite pentru trupele de k-pop. Demo-urile nu sunt singurele prin care Marcan poate descoperi un beat fain, aceştia primesc recomandări de la cei cu care au lucrat şi cu care lucrează în prezent. Warner Chappell e un alt canal vital prin care aceştia au posibilitate să contacteze mulţi artişti.

Marcan a declarat pentru allkpop: „Această industrie e atât de mică, încât toţi se ştiu unul pe celălalt. Primim recomandări de la producătorii cu care am lucrat în trecut sau cu care lucrăm acum. De asemenea, contactăm compozitorii ce ne plac prin paginile lor de SNS şi cele oficiale.”

Pentru SM, Marcan nu doar alege muzica, dar personal aleg producători din toată lumea şi îi invită în Coreea pentru aşa-numitele „tabere pentru compozitori” ţinute de label. Prin acest proces meticulos trece Marcan ca să producă melodii catchy pentru SM. Acele melodii ce ajung în playlist-ul nostru şi pe primele poziţii în topuri. 

„SM are stiluri specifice pentru artiştii lor. Apoi noi căutăm acei producători ce pot compune muzica în stilul pe care SM îl caută. Îi invităm în Coreea şi ajungem să stăm în studiouri timp de două săptămâni, haha. Ajungem să avem câte 10-14 compozitori ce creează beat-urile, melodiile şi versurile. În timpul acestui proces, departamentul A&R (cei responsabili de găsirea talentelor, analizarea producătorilor şi compozitorilor etc) de la SM ne monitorizează permanent şi ne dau răsounsuri şi instrucţiuni legate de ceea ce facem în studio. La sfârşitul acestor două săptămâni, avem cam 15-20 de melodii potrvite pe single-uri sau piese de pe album pentru lansările de la SM Entertainment.”

Jhun şi Yom au fost întrebaţi ce cred despre această industrie, ce melodii le plac, pentru ce trupă iubesc să compună cel mai mult şi altele.

Care e melodia voastră preferată (k-pop) pentru care Marcan a produs şi de ce?

Melodia preferată a lui Ryan e „Love Me Right” de la EXO, pentru că pentru ea s-au folosit instrumente reale şi pentru melodia asta am avut nevoie de mai mult de două săptămâni din cauza editărilor multiple.

Pentru care artişti k-pop aţi vrea să produceţi în viitor şi de ce?

Ryan arde de nerăbdare să producă pentru SMROOKIES din moment ce sunt următoarea mare trupă ce trebuie să debuteze sub SM. AOA e o altă trupă care îi place lui Ryan. Speră să facă o înţelegere să producă pentru ea. Ţinem pumnii.

Aţi menţionat în diferite interviuri că EDM-ul era în vogă acum câţiva ani, dar, în prezent, nu mai e cazul. Cum sunteţi în premanenţă la curent cu trend-urile în k-pop şi de unde ştiţi gusturile publicului?

„EDM mereu va fi prin preajmă şi asta e bine. Toate melodiile ce sunt în topuri şi sunt populare acum au elemente electronice în ele. Pe lângă toate genurile, K-pop-ul se va dezvolta, dar îşi va menţine acel „stil k-pop”. Compozitorii noştri mereu sunt provocaţi să găsească următorul trend. Nu doar k-pop-ul, însă toată muzica e rezultatul final al interpretării inspiraţiei. Oricine poate sta în studio şi să caute pe SoundCloud sau Youtube ce scot alţii şi să facă muzică de umplutură. Cred că această „automulţumire” se întâmplă peste tot, indiferent de genul muzicii. Acest lucru e foarte trist. Din fericire pentru noi, compozitorii noştri sunt expuşi mereu unor noi experienţe şi ambianţe datorită stilului lor de viaţă. Călătoresc mult şi încearcă multe lucruri noi, provocându-se la noi experienţe. Toate astea le introduc în muzica pe care o creează.”

Unde vezi k-pop-ul în următorii ani? Crezi că e doar un trend se va linişti în următorii ani sau se va transforma în ceva mai mare?

„Trupele vor continua să existe şi în următorii ani. Din nefericire, vor domina pe piaţă în viitor. Dar ceea ce ne-ar plăcea să vedem în viitor este diversitatea. Credem că nu poate deveni ceva mai major acum din cauza faptului că nu e diversitate. K-pop-ul are nevoie acum nu de trupe, ci de talente diferite, cu diferite identităţi şi direcţii artistice. Dar la fel ca şi noi, majoritatea agenţiilor nu vor să rişte investind în ceva nou. De aceea vedem aceeaşi formulă implimentată în toate trupele lansate în Coreea. Dacă acest trend va contnua să persiste, lumea se va plictisi într-un final, la fel cum s-a întâmplat în SUA în anii ’90-00 cu trupele (NKOTB, BSB, N’Sync, Spice Girls, Pussycat Dolls etc). Personal, nu sunt un fan al hip hop-ului coreean, însă acest gen o duce bine şi începe să crească aici fără vreo companie majoră în spate. Cred că acesta e un exemplu bun unde muzica coreeană experimentează ceva diferent, unde artiştii pasionaţi creează diferite medii pentru fanii lor. De asemenea, aceştia îşi arată propia imagine cu muzica lor, în comparaţie cu obişnuitele trupe de idoli ce sunt pre-planificaţi ca pe un produs de market. Dacă această piaţă vrea să devină o amprentă şi nu un moft, trebuie să fie dispusă în a încerca ceva nou. Altfel, am putea avea aceeaşi soartă ca trupele ce au încetat să mai conteze la sfârşitul anilor ’90, începutula anilor ’00.”

Care e artistul k-pop pentru care vă place să compuneţi muzică cel mai mult?

„Iubim să producem pentru SHINee. Primul nostru artist de la SM pentru care am produs a fost SHINee şi am avut primul nostru single major cu SHINee, de asemenea (‘Lucifer’). Li se potrivesc baladele, genurile disco, house, dance şi multe altele ce sunt populare (‘View’ şi ‘Married To The Music’). Nu vezi multe trupe la fel ca ei ce demonstrează diferite talente. Credem că această trupă va fi încă mulţi ani pe piaţă. Desigur, şi restul artiştilor de la SM pentru care am produs sunt talentaţi şi ne place ceea ce fac. Suntem, în special, mândri de melodia trupei Red Velvet, „Dumb Dumb” şi celelalte melodii (‘Campfire,’ ‘Red Dress,’ ‘Don’t U Wait No More‘) ce au reuşit să le evidenţieze potenţialul. Melodia „I” a demonstrat ce poate face Taeyeon ca un artist devărat. Pe lângă SM, orice artist ce apreciază şi e pasionat de suntetul ce îl produce Marcan, e bine-venit să lucreze cu noi. Am lucrat cu artişti noi, cât şi cu artişti populari. Nu toate melodiile ce le-am produs au fost hit-uri, dar au fost produse pentru aceşti artişti pentru că aveam aceeaşi pasiune şi aceleaşi viziuni. Le vom fi mereu recunoscători celor care ne-au oferit oportunitatea să lucrăm cu ei şi care ne susţin.”

cr.: allkpop

4 gânduri despre „Cine stă în spatele hiturilor trupelor EXO, SHINee, Girls’ Generation şi alţii?

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s