Coproprietarul „Cakeshop” vorbește tâmpenii despre Jay Park


Samuel Swanson, coproprietarul  Cakeshop, un club cunoscut din Itaewon, îl acuză pe Jay Park de „însușire culturală” într-un documentar despre scena muzicii underground din Coreea.

Documentarul e frumos realizat și oferă o imagine asupra scenei underground, în special muzica EDM, asta până domnul Samuel decide că e cazul să vorbească niște tâmpenii. Trecând peste faptul că nu oferă credit deloc kpop-ului, lucru total greșit, fie că îți place sau nu, nu poți nega impactul pe care îl are asupra țării și implicit a muzicii din Coreea, prin intermediul kpop-ului fanii au fost expuși si altor genuri muzicale, fapt ce a ajutat la extinderea și globalizarea unor artiști.

Despre Jay Park spune că:

„e un lucru bun când un idol kpop e văzut într-un club, poate să atragă atenția asupra lui și oamenii care nu sunt interesați să înceapă să meargă”(..normal, mă folosesc de popularitatea lui să fac bani, e un lucru bun că e idol urmărit de atâta amar de lume pentru că-mi scot profit de pe urma lui) ..  dar poate fi și un lucru rău. De exemplu, o să dau nume acum, nu-mi pasă. Jay Park a intervenit, neinvitat, la Boiler Room (un festival, unul mare, unde are loc o transmisie live via internet, DJ-ii fiind în primplan), Jay Park e un star pop coreean. Asta e „însușire culturală”, nu a cântat niciodată în Cakeshop, nu e niciodată prezent. El clar încearcă să-și însușească lucrul pe care altcineva l-a creat și să-l folosească pentru propriul avantaj.”

Cu alte cuvinte, îl acuză pe rapper că vrea să se folosească de popularitatea Cakeshop, pentru a fi „cool”.Despre ce însușire vorbim aici? Cultura hip-hop? Cea pe care Jay o promovează de fiecare dată când are ocazia?

So Some guy ( Im assuming hes the kid who got drunk and threw a drink on me behind my back and from what im told is one of the owners of cakeshop) is saying how I've never played at Cakeshop and Im appropriating and trying ride "Cakeshops Wave." First off I've gone there numerous times to help my homies out cause they asked me for a favor or just wanted me to perform spontaneously ( dumbfoundead, hoody) and even on the boiler room night Jenny from the shop asked Ugly Duck if me and him could perform during her set and Ugly Duck asked me for a favor so I was helping him out. I could care less about Cakeshop lol. Second off if u think im Bad for the culture you need to get your facts straight. Ive put in work for this culture and for ppl in this culture all over the world starting from bboys to djs to rappers and ect. I get saluted by the OGs and The up and coming youth from all over the world you think i give a fuck about Cakeshop? Lol You and the ppl over there are feelin yourselves a lil too much fam lol trust me i dont need cakeshop to solidify me or to make me "look cool" and like u said " im never there " lol your right cause i only go when homies asks for favors. I go to henz club buddy check ur facts before u go bumping your gums. this aint ur territory. Give credit where credit is due and if u too cocky to do that at least respect ppl as human beings #케익샵이모라구 😂😂 #AOMG #누가이거해석해서제대로된글을올려줬으면해 #핸즈클럽이짱이지 #followthemovement

A post shared by $hway BUM Park 박재범 (@jparkitrighthere) on

” Un tip (presupun că e cel care s-a îmbătat și a aruncat o băutură pe mine, pe la spate, din ceea ce mi s-a spus, e și unul dintre proprietari) a spus că n-am cântat niciodată în Cakeshop, că încerc să „fur” și să mă folosesc de faima Cakeshop. În primul rând, am fost acolo de multe ori pentru a cânta, prietenii mi-au cerut un favor sau doar au vrut să apar ca „surpriză” (Dumbfounded , Hoody) și chiar și în noaptea Boiler Room, Jenny From The Shop l-a întrebat pe Ugly Duck dacă el și cu mine putem cânta în timpul programului ei. Ugly Duck m-a întrebat pe mine, deci i-am dat o mână de ajutor lui. Puțin îmi pasă mie de Cakeshop lol. În al doilea rând, dacă crezi că sunt o problemă pentru cultură(cultura hip-hop), trebuie să-ți corectezi informațiile. Am muncit pentru această cultură și pentru oamenii ce fac parte din ea de peste tot, începând cu b boys, continuând cu DJ ei și rapperi etc. Sunt respectat de veterani și tineri artiști din jurul lumii, tu crezi că dau doi lei pe Cakeshop? Tu și persoanele de acolo aveți o impresie mult prea grozavă despre voi, crede-mă, nu am nevoie de Cakeshop ca să îmi consolidez poziția sau să „arăt cool”. Așa cum tu ai spus, ” nu sunt niciodată acolo”, da, ai dreptate, pentru că merg doar atunci când prietenii îmi cer un favor. Eu merg în Henz , prietenaș. Verifică informațiile înainte să dai din gură. Ăsta nu e teritoriul tău. Oferă credit atunci când e necesar, dar dacă ești prea arogant ca să o faci, măcar respectă persoanele. ”

Hoody și Ugly Duck confirmă întâmplarea cu băutura aruncată.

” Cakeshop era un loc pe care îl vizitam în fiecare săptămână încă de când am început să fac muzică. DJ-ii și petrecerile de acolo îmi dădeau mereu o stare bună. Am întâlnit numeroși artiști, atât din Coreea cât și din străinătate, multe proiecte grozave s-au petrecut acolo. Privind retrospectiv asupra carierei mele muzicale, acest club a fost mai mereu „gazda” unor amintiri frumoase, un loc pe care îl îndrăgeam.

Dar vara trecută un eveniment neplăcut a avut loc, un eveniment care m-a dezamăgit profund. Nu eu am fost victima acestui incident, ci o persoană apropiată mie, cineva pe care îl respect și asta m-a deranjat foarte tare. Dar am sperat că lucrul acesta de neînțeles, o acțiune nesimțită a numitului a fost rezultatul a prea multor băuturi și că persoana responsabilă regretă profund acțiuniile lui. Trebuie să fie o greșeală asta,  cine face astfel de gesturi cu o minte clară? După ce am văzut acel video, știu că acea acțiune a făcut-o cu o minte clară și intenționat. El greșește foarte mult și e atât de captivat de propriile gânduri, lucrurile pe care le-a spus în acel video sunt tare ciudate. El nici măcar nu și-a cerut niciodată scuze, asta deși e clar că el e cel care a greșit. Sunt foarte dezamăgită, orice urmă de respect și afecțiune pe care o aveam către Cakeshop, a dispărut. ”

” Ți-ai aruncat băutura pe noi în timp ce noi cântam, noi fiind invitați pentru un show și ai râs. Toți prietenii mei au văzut asta, dar nu ți-ai cerut scuze, nici măcar indirect. Am lăsat asta să treacă gândindu-mă că ai fost băut și din respect față de restul persoanelor prezente în jurul nostru. Ești nebun…sper că faci mulți bani .”

Doar o căutare mică pe google și o să aveți parte de multe rezultate care confirmă prezența lui Jay în Cakeshop, rezultate ce confirmă atât prezența lui cât și vorbele lui, „doar când prietenii îmi cer un favor”. În video-ul din seara Boiler Room, se poate vedea clar cum Jenny ( în timpul show-ului ei a cântat Jay cu Ugly Duck) oprește puțin beat-ul melodiei ” Put them up”, vorbește cu MC-ul, puțin timp mai târziu cineva o anunță că Jay e prezent, Jay și Ugly Duck apar, DJ-ul pune din nou beat-ul melodiei, după ce melodia e terminată,   rapperii se retrag și DJ-ul le mulțumește. Când a ” sărit” Jay în seara Boiler Room? Când a fost invitat de DJ? Când DJ-ul discută cu MC-ul? Când DJ-ul le mulțumește pentru apariție?

Clar vorbim de o ură din partea lui, ură gratuită și către o persoană ce nu i-a greșit cu nimic.

Cum poți acuza pe cineva că e „un rău” pentru cultură când a promovat b boys, DJ, rapperi și artiști cu fiecare ocazie pe care a avut-o. Cum poate fi „rău” pentru cultură cineva ce a creat o companie cu gânduri ca: „nu mă gândesc la ei ca la artiști care fac bani pentru o companie, suntem o familie, e vorba de relații de prietenie.” , „libertate! Vreau să fiu capabil să aduc la viață ceea ce ei gândesc.”

Nu poți să spui tâmpenii despre Jay Park și să nu te aștepți să ai parte de răspuns. Și nu, nu vorbesc doar despre fani.

Cha Cha Malone, Swings, Gray, Elo, Crush, Purplow, DJ Pumkin, Sik-k, Ben Baller, Cristina Paik, Ashley Choi, Woogie, Groovy Room, Hep, DJ Wegun și alții, și-au arătat suportul față de Jay Park.

Și…cine îl anunță pe domnul  „urăsc kpop-ul” că are parte de un club plin când G-Dragon, să vezi surpriză, un idol kpop, își face veacul pe acolo. Sau Zico..

Cr. Traduceri din limba engleză jayparknetwork, koreaboo

Ps. „Însușire culturală” ..să fiu sinceră, nu știu un alt mod în care aș putea traduce asta..practic vorbește despre însușirea unui aspect al unei culturi pentru propriul beneficiu, pentru că e cool, persoana în cauză profită de acest aspect cultural, îi schimbă semnificația și nu arată respect celor din cultura  căruia aparține înainte să îl „fure”..

7 gânduri despre “Coproprietarul „Cakeshop” vorbește tâmpenii despre Jay Park

    • Hmm..vorbim de lipsa de respect aici..si vorbim de un proprietar al unui club cunoscut.. proprietarul clubului ce se presupune ca vrea sa răspândească si respecta aceasta cultura..se comporta așa cu un artist prezent in club ptr a canta … tr a explodat pe forum urile hip hop din Coreea.. uneori..adresezi tâmpeniile ptr ca atunci oamenii continua sa vorbească fara rost 😉 arata respect si oferă credit atunci când e cazul ! 😉 ..nu vorbim de oppa tr protejat aici.. pierdeam timp sa postez un articol indiferent despre cine era vorba..vb de lipsa de respect !! Si nu vorbim de un internaut ci de o persoana activa in industrie..cineva ce face profit si cică vrea sa promoveze aceasta parte a industriei..

      Apreciază

      • Treaba ciudată cu respectul e că semnificația acestuia diferă de la persoană la persoană. Pentru unul ‘respect’ înseamnă să i te apleci în față și să-l cadorisești cu tot felul de titluri, altul vrea doar să fie lăsat în pace, un altul vrea să fie temut sau iubit. Iar alții vor să nu fie învățați ce să creadă și ce anume constituie tâmpenii, alții vor să judece singuri…

        Apreciază

        • Sa înțeleg ca doar in viziunea mea e o tâmpenie sa arunci cu băutură pe artistul ce e in clubul tau si tu câștigi bani de pe urma lui ? Eu pricep ca nu l placi pe Jay ca artist, si asta e ok, gusturile diferă si fiecare e liber sa asculte ce vrea, dar renunța sa pui asta prima data in fata si vezi situația obiectiv.
          Nu poți sa acuzi un artist ce nu a făcut altceva decât sa promoveze b boys, Dj ei, rapperi ..ca e un lucru rău ptr cultura ce o promovează de când se știe..nu poți sa acuzi ca e interesat doar sa profite de popularitatea clubului tau , ca intervine in timpul unui festival neinvitat..când DJ ul in cauza il invita si ii mulțumește pentru apariție. Vorbim de lucruri concrete, sau exista o alta noțiune ptr nesimțire? Minciuna ? Mi am închipuit eu toate acele ocazii in care Jay n a făcut nimic altceva decât sa promoveze cultura hip hop ?

          Apreciază

          • Două lucruri:
            1: Nu e adevărat că nu-mi place Jay Park. Mi-e indiferent.
            2. E comic să-mi spui să fiu obiectiv, când exact asta am avut să-ți reproșez in the first place 😀 :)) „Obiectiv” nu înseamnă doar să nu-l faci de cacao pe Jay Park, înseamnă să nu-l faci nici pe celălalt! Iar titlul tău e cât se poate de subiectiv.

            Apreciază

Lasă un răspuns

