[Personal] Top 3, 2, 1 kpop 2016


Ok, peste tot pe internet sunt topuri de toate felurile, eu nu voi face o listă prea lungă, ci mă voi rezuma doar la cinci melodii. Nu, șase!..

Voi face doar un top 3 pentru melodii kpop care mi-au plăcut în mod deosebit, pentru că nu mai am chef să cântăresc fiecare melodie să văd care e mai faină cu 1.7% pentru a decide între poziția 13 și 12, sau alte prostii din astea…

Apoi voi menționa două melodii care nu sunt kpop, una rock și una hiphop. Sau cel puțin cred că e hiphop.

Și în sfârșit, una pe care am urât-o în mod deosebit.  Ca să nu mai lungesc vorba, să începem cu melodiile care mi-au plăcut.

***

Top 3 Best kpop songs of 2016

Nu știu de ce mulți zic că 2016 a fost un an slab pentru kpop. Mie mi-au plăcut o groază de melodii, și probabil aș fi putut face și un Top 50.  G-Friend, Fiestar cu două melodii bune, EXO tot cu două (și mie nu-mi plăcea EXO), BTS au excelat, Sistar, Wonder Girls, Dia, Eric Nam cu o melodie superbă, și mulți alții au lansat melodii excelente anul acesta.

Pe locul 3 am:

Mi-a plăcut din primele secunde. În timpul secvenței cu pianul eram îngrijorat să nu ia o întorsătură gravă, dar după primele zece secunde eram convins că nu mai aveau cum să dea greș. Cu siguranță cea mai bună piesă a lor din cele patru lansate până acum, și aștept cu nerăbdare următoarele piese.

Pe locul 2 am:

Ok, nu pot rămâne imun la dotările fizice pe care le are artista, și este posibil (dar improbabil, jur) ca acest aspect să fi hotărât între locurile 2 și 3, însă melodia este una excepțională! 😀 Cu ușurință e preferata mea din prima jumătate a acestui an. De asemenea, Follow Me, care nu are videoclip, este la fel de antrenantă, și cu greu aș putea decide care dintre cele două mi-a plăcut mai mult. Le-aș pune pe ambele pe locul 2.

Iar pe locul 1 am:

De două luni mă obsedează melodia asta, și probabil mă va chinui multă vreme, pentru că este  absolut fantastică! La primele note crezusem că va fi o baladă plictisitoare, mai ales că trupa lansase o altă piesă senzațională în primăvară, și mi-era teamă să nu supăr universul sau karma sperând la două melodii superbe de la un grup aproape necunoscut. Mă bucur că am avut răbdare mai mult de 20 de secunde, pentru că nu-mi vine a crede ce fain poate să sune!!! Ritmul relaxat, refrenul , instrumentalul (în sfârșit cineva mai și respiră și lasă instrumentalul în prim plan!), toate se îmbină perfect iar melodia stă comfortabil pe prima poziție în topul meu kpop, drept cea mai bună piesă kpop din 2016.

Și acum cele 2 mențiuni pe care le-am promis.

***

Best k-rock of 2016

Au fost și  câteva piese k-rock care mi-au plăcut. Jaejoong a avut o piesă foarte bună, deși erau pe album câteva chiar mai bune, iar  Jeong Jin Woon a avut o piesă memorabilă care mi-a amintit cumva de INXS. Five Run Strike, o trupă necunoscută, a lansat o piesă excelentă cu al lor Round and Round, iar pe SM Station au apărut Inlayer cu Mindjack, o piesă cu elemente de progressive metal, care era pâinea mea de zi cu zi acum vreo  10 ani. Însă cea mai tare piesă k-rock din acest an a fost:

Pur și simplu bestială! Nu am ce comenta.

***

Best k-hiphop of 2016

La hip hop a fost ceva mai dificil, pentru că în general nu ascult acest gen. Întrucât nu înțeleg coreeana, acest gen nu-mi spune mai nimic, iar esența hiphop-ului este meșteșugul cu care artistul scrie și redă niște versuri. Totuși au fost unele piese care au reușit să-mi atragă atenția, chiar dacă nu înțeleg o iotă, iar piesa care mi-a plăcut cel mai mult a fost:

Nu știu ce credeți voi, dar eu, după ce am ascultat-o, m-am trezit căutând o bâtă, ceva, să dau în stânga și-n dreapta. In sensul bun, cred. Replay, cu ritmul cardiac crescut. Nu știu ce zice și ce vrea, dar eu sunt de acord!

***

Worst of k-pop 2016

Și in final, și-n ultimul rând, piesa nașpa. Au fost multe piese care nu mi-au plăcut, unele dezamăgitoare de la trupe care mi-au plăcut în trecut, altele au fost groaznice exact așa cum m-am așteptat, iar la altele am râs de cât de proaste pot fi! Însă piesa care mi-a stat ca un ghimpe în coastă a fost

Câh! Faptul că în majoritatea comentariilor pe Youtube lumea întreabă cine e tipul sexy de la minutul cutare spune cam tot despre ce reprezintă această piesă. Răspunsul e la minutul 2:53-54, dacă ascultați cu atenție!

***

Vă mulțumesc pentru atenția acordată, vă puteți exprima extazul sau disperarea în comentarii mai jos. Sau nu, cum vreți 🙂

Save

Save

Save

Save

4 gânduri despre “[Personal] Top 3, 2, 1 kpop 2016

  1. Esti mortal ! Ador articolele tale chiar si atunci cand nu suntem de aceeasi parte a baricadei .
    Mi-ai facut revelionul mai amuzant 😃 Subscriu la k-rock si piesa naspa . La hiphop… recunoaste ca te-a captivat masina ! Si problema cu cele 20 de secunde o am si eu ; si cum nu-s rabdatoare din fire …. nu stiam piesa , acu o stiu 😉 Si mi-a placut ! O fi de la vodka? Bune topurile astea ! La multi ani conasule , sa ne traiesti !

    Apreciat de 1 persoană

  2. singurele melodii care-mi plac din topul tau sunt cea de la ft island si a lui iron.
    chiar nu ma asteptam sa-i vad melodia p-aici.
    nu stiu cu ce te-au atras pe tine cele 3 melodii dar woa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

