Sam Okyere vorbește despre rasismul din Coreea


misc

Sam Okyere, persoană de televiziune în Coreea, a vorbit în cadrul emisiunii ‘As You Say’ despre cum este să fii negru în Coreea.

‘Cuvântul coreean care mi-a plăcut cel mai mult atunci când am început să studiez limba în 2009 a fost ‘woori’, care înseamnă ‘noi’. Dar mă întreb dacă ‘woori’ se aplică și pentru o persoană de culoare ca mine.’

Ghanezul a vorbit și despre rasismul cu care s-a confruntat: ‘Când le spun oamenilor că sunt din Africa, primesc o suită de întrebări șocante: Crești lei acasă la tine? Primesc această întrebare atât de des încât acum le spun pur și simplu că tata are vreo doi acasă. Cam atât știu coreenii despre negrii din Africa’.

Sam a spus că un alt incident a avut loc în metrou. ‘Am încercat să iau un loc, care era liber, în metrou, și o ahjumma m-a dat deoparte și mi-a zis ‘Ce caută un negru ca tine aici? Mergi înapoi în țara ta’. Ce m-a durut cel mai mult a fost că toți ceilalți stăteau și se uitau. M-a făcut să mă gândesc că poate coreenii niciodată nu ajută străinii în situații dificile.’

De asemenea, Sam Okyere și-a exprimat nemulțumirea cu privire la apelativul care i se adresează: ‘Adesea oamenii mă numesc ‘Black Hyung’ (bădie negru). Aș vrea să mă numească ‘Okyere hyung’ sau ‘Okyere dongsaeng’ sau doar Okyere, fără să se ia mereu de culoarea pielii mele.’

 

Sursa: allkpop

3 gânduri despre “Sam Okyere vorbește despre rasismul din Coreea

  1. In 2010 am lucrat la un abator in Franta,un coleg m-a intrebat pana la cat stiu tabla inmultirii,ca el o stie pana la 7,si a spus asta tare mandru!Am ramas perplex!

    Apreciază

Lasă un răspuns

