[Personal] Top 20 de melodii preferate din 2016


Imagini pentru drug restaurant

2016 ne-a adus multă dramă, dar şi multe lansări (cu toate că nu au fost toate prea bune). Totuşi, am găsit şi eu nişte melodii care au reuşit să-mi umple playlist-ul şi să-mi bucure urechile tot anul. Mai jos e topul melodiilor mele favorite din 2016.

Am melodii de la favoriţii mei, am melodii de la artişi de care am auzit pentru prima dată şi de la artişti pe care i-am ascultat pentru prima dată, am melodii din genuri pe care le ascult mai rar şi, surprinzător (sau nu), am multe balade. Îmi plac baladele, dar nu mă dau în vânt după cele lansate de coreeni. Multe îmi par plictisitoare, mai ales alea care ajung să domine topurile coreenilor. Dar sunt şi excepţii ce-i drept, anul ăsta au fost destul de multe. Poate coreenii au început să scoată balade şi pe placul meu. În fine, vedeţi mai jos. 😀

  1. MAMAMOO – Decalcomanie

Mi-au plăcut câteva melodii de la MAMAMOO până acum, „Piano Man” în special, dar „Decalcomanie” e preferata mea, cu siguranţă! Ritm fain şi voci superbe, puternice – cum să nu-ţi placă? Am ajuns să le îndrăgesc pe fete şi să le urmăresc evoluţiile live. Sunt într-adevăr fenomenale.

  1. EXO CBX – Hey Mama

De departe cea mai bună melodie lansată de EXO anul acesta. „Monster” nu e pe gustul meu, „Lucky One” meritând mai multă atenţie, fiind, în opinia mea, una dintre cele mai bune melodii lansate de trupă. Dar „Hey Mama” de la sub-grup a avut un impact mai mare asupra mea. Poate e datorită faptului că a fost lansată mai recent, însă îmi sună şi acum în cap!

  1. Fei – Fantasy

O melodie extrem de faină care, din cauza unei prostii de controverse, n-a ajuns să fie promovată destul. Are cam şi multe dislike-uri pe Youtube, tot din această cauză, dar însăşi piesa n-are nicio vină. Fei a debutat cu un concept foarte senzual şi o melodie pe măsură. Cu toate că însăşi ea e cam de nerecunoscut, a făcut o treabă de data asta şi o făcea şi mai bine dacă nu-şi strica reputaţia chiar înainte de debut.

  1. Wonder Girls – Why So Lonely

„Why So Lonely” e melodia care le-a „adus” înapoi pe Wonder Girls. Cu siguranţă că e greu să te menţii în top când nu eşti cea mai proaspătă trupă din industrie şi ai avut câteva modificări în componenţă, dar scoţi un hit şi uite că eşti aici! Sperăm că ultimele zvonuri despre Wonder Girls sunt doar nişte zvonuri şi fetele vor face alegerea corectă.

  1. Tiffany – Heartbreak Hotel

Tiffany din SNSD a debutat anul ăsta cu „I Just Wanna Dance”, dar „Heartbreak Hotel” – lansată în cadrul proiectului SM STATION – e mai pe gustul meu. Melodia are un instrumental foarte tare şi întreg clipul mi se pare mai bun decât melodia ei de debut.

  1. Taeyeon – Rain

Taeyeon a depăşit-o un pic pe Tiffany şi asta pentru că a lansat una dintre cele mai faine balade din 2016 – „Rain”. Recunosc, nu mi-a plăcut de la început, dar când am ascultat-o pentru a doua oară, ceva mai târziu, m-a prins complet. Taeyeon are un timbru superb şi asta oferă oricărei melodii pe care o cântă un avantaj.

  1. Zico – Bermuda Triangle (feat. Crush, Dean)

Melodia a fost lansată recent şi cred că mi-a umplut newsfeed-ul pe Facebook pentru că toată lumea vorbea despre ea. Într-adevăr, e foarte bună şi e singura melodie lansată de Zico anul ăsta care mi-a plăcut. Nu ascult prea mult hip hop, din moment ce multe melodii mi se pare la fel şi e şi mai naşpa când e în coreeană pentru că nu înţeleg o iotă din ce spun. Mă atrag melodiile cu un ritm mai… deoebit), exemplu fiind albumul lui San E.

  1. Taeyeon – Why

Da, din nou Taeyeon. „Why” a fost hitul meu de vară. Nu e cea mai bună melodie de la ea, însă mie mi se pare foarte catchy şi după cum am spus, plusul e că o cântă Taeyeon.

  1. Lee Hi – Official (feat. Incredivle)

În opinia mea, Lee Hi a cam suferit un declin în ultima vreme, cu toate că „Seoulite” conţine nişte melodii chiar foarte bune. Nu m-au impresionat cele de titlu, în schimb „World Tour”, „Fxxk Wit Us” şi „Official” au stat pe replay multă vreme. „Official” mi-a stat în cap cel mai bun şi consider că e şi cea mai bună melodie a ei din, hmm, ultima vreme.

  1. NCT 127 – Wake Up

Băieţii m-au dezamăgit cu melodia de titlu. „Fire Truck” sună groaznic, sincer. Dar nu e problemă pentru că am şi uitat de ea cu alte două melodii faine lansate pe acelaşi mini-album (?), fiind „Wake Up” şi „Mad City”. În timp ce „Mad City” e mai ciudăţică aşa, „Wake Up” are nişte elemente de EDM tare faine şi e una din acele piese pe care o tot ascult şi de care încă nu m-am plictisit. Încă!!!

  1. Kim Jaejoong – Run Away

Intrăm în top 10 cu Jaejoong şi melodia „Run Away”. E ultima melodie din albumul lansat la început de 2016 şi piesa m-a obsedat tot anul. Melodia e cântată de el total diferit de stilul său, într-un timbru mai profund şi sincer, prima dată când am auzit-o, credeam că e în spaniolă. 😀

  1. Taemin – Soldier

Încă sunt de părere că mini-albumul de debut al lui Taemin e unul dintre cele mai faine compoziţii lansate de SM. Acesta a revenit cu un album întreg şi cu toate că nu s-a ridicat la nivelul lui „Ace”, are nişte melodii faine printre care şi „Soldier”. E o baladă şi cred că e favorita multor persoane, printre care şi eu.

  1. Mad Clown – Lie (feat. Lee Hae Ri of Davichi)

„Lie” e melodia care m-a impresionat încă din ziua lansării şi e în playlistul meu mereu de atunci. Am ascultat-o din pur interes şi am ajuns s-o fredonez o săptămână întreagă! Vocea lui Haeri e ca mierea şi rap-ul e destul de bun, chiar îmi place cum se combină cele două în melodia asta.

  1. BIGTONE – Congrats

Aţi auzit de BIGTONE? Da, nici eu. Aparent e sub YG (nu e de mirare că n-am auzit) şi melodia „Congrats” a fost lansată la sfârşit de decembrie. Am dat de ea din pură întâmplare şi imediat cum am ajuns la refren, am dat volumul mai tare. Vocalul e ca mierea şi e una din acele melodii pe care trebuie s-o asculţi neapărat la căşti.

  1. Luna – Free Somebody

Când a fost lansată această piesă, eram între „îmi place şi nu prea îmi place”. Cumva, am ajuns să o ascult din nou peste câteva luni şi de atunci mi-a sărit fix în topul playlistului. Îmi place instrumentalul şi vocea Lunei e extrem de faină, fapt ce-l completează perfect.

  1. Black Pink – Playing With Fire

Melodia care m-a înnebunit din primele acorduri! Din ce a lansat Black Pink până acum, doar „Stay” nu a fost pe placul meu, în schimb „Whistle”, „BOOMBAYAH” şi „Playing With Fire” sunt foarte tari! Ultimele două le am mereu pe replay şi chiar stăteam în dubii pe care să le includ în listă, dar totuşi, „Playing With Fire” câştigă detaşat.

  1. Subin – Our Love

Am spus eu că am multe balade în top. Acordurile de pian şi vocea lui Subin din Dal Shabet au făcut melodia asta să o am pe replay mereu. Şi când spun mereu, vorbesc serios. Îi ador timbrul şi piesa asta e extrem de faină, păcat că nu primeşte atenţia necesară. Cred că merită să-i daţi o şansă.

  1. NCT 127 – Mad City

Am spus că e cam ciudăţică, dar tot e al naibii de faină. Ador totul la ea, în special refrenul ăla messy. Poate că SM nu a excelat în melodiile de titlu anul ăsta, dar a lansat nişte piese extrem de bune ce au fost ascunse în albumele artiştilor şi pe care ar trebui să le ascultaţi.

  1. Kim Jaejoong – Breathing

„Breathing” e noua mea melodie preferată de la Jaejoong. Ador versurile, ador refrenul, ador vocea lui, ador totul la ea.

  1. Drug Restaurant – Mistake

Melodia care îmi stă în cap şi acum, când scriu despre ea. JJY Band au revenit sub un nou nume, cu o melodie care îmi trezeşte o groază de emoţii când o ascult. Niciodată nu credeam că un tip care arată atât de fin şi palid poate avea o voce atââât de masculină şi sexy. Acordurile alea şi întreaga melodie îmi sunt miere pentru urechi.

Menţiuni

Melodii care nu au încăput în top, dar peste care nu am putut să trec.

Kim Jaejoong – „Good Morning Night”

Jonghyun – Orbit

Jun.K – Think About You

Cam asta e tot pentru 2016. În concluzie, pot spune că am început să acord atenţie mai multor artişti şi mai multor genuri. Mai am încă multe melodii care nu au intrat în acest top, melodii „ascunse” şi melodii populare. Nu pot spune că a fost un an în totalitate prost, dar mulţi artişti ale căror melodii sun mereu pe gustul meu, nu au lansat nimic în 2016 şi de aici am avut mai puţin de ales. Totuşi, am fost plăcut impresionată de alţii, lucru ce e chiar mai bun. Sunt curioasă să văd şi să ascult ce ne aduce 2017 şi dacă cineva găseşte în acest top melodii pe plac. 😀

7 gânduri despre “[Personal] Top 20 de melodii preferate din 2016

Lasă un răspuns

