O recapitulare a ceea ce a însemnat SM STATION și recordurile pe care le-a atins


Taeyeon EXO Kim Heechul Min Kyung Hoon Amber Luna

Ce a însemnat SM STATION? Un an, 52 de melodii lansate, multe colaborări între agenții și artiști străini. Acest proiect și-a început ”primul sezon” pe 3 februarie cu melodia Rain de la Taeyeon, și l-a încheiat cu Curtain de la Suho.

SM STATION, care conform spuselor agenției, a fost lansat pentru a pune în valoare artiștii și mai ales producătorii. De asemenea, acesta a avut în vedere colaborarea cu alte agenții și aducerea în prim-plan a cântăreților și compozitorilor extrem de talentați, dar nu foarte cunoscuți publicului larg. În plus, mulți artiști internaționali, printre care Steve Barakatt, Orpheé Noah și Alesso au lucrat la melodii care au fost lansate în colaborare cu cântăreți coreeni.

În total, 85 de echipe de artiști au luat parte la SM STATION, nu numai cântăreți și rapperi, dar și compozitori, producători și scriitori de versuri.

Luna din f(x) a luat parte la 5 melodii diferite din cadrul proiectul, fiind astfel artista cu cele mai multe lansări. Imediat după ea se află colega sa de trupă, Amber, care a participat la 4 lansări. Chen din EXO, Wendy din Red Velvet și Hyoyeon din Girls Generation sunt artiști care au participat fiecare la câte trei melodii.

Lansările proiectului au fost numite ”experimentale,” mizând pe amestecul de genuri muzicale, de la dance, EDM, R&B, hip-hop, rock, jazz, până la balade, muzică trot și chiar muzică clasică. Multe dintre aceste melodii au adus împreună artiști din diferite medii muzicale, rezultând astfel melodii fresh, cu combinații noi și poate chiar anormale.

De asemenea, 18 dintre melodiile lansate, au fost solo-uri, dintre care 2 au fost compuse chiar de artiștii care le interpretează. Acestea sunt Monodrama de la Lay din EXO și Borders de la Amber. Restul de 34 de melodii au constat în colaborări.

Având în vedere popularitatea proiectului datorată acestor lansări atipice, multe dintre melodii au obținut și realizări în topuri și la decernări de premii. Prima melodie lansată, numită Rain și interpretată de Taeyeon, i-a adus artistei un trofeu la Inkigayo, premiul Digital Bonsang la decernarea premiilor 31st Golden Disc, dar și primul loc în multe topuri muzicale.

SM STATION a inclus, de asemenea, colaborări cu două show-uri de divertisment, Infinite Challenge de pe MBC și Ask Us Anything de pe JTBC, care au devenit foarte populare. Colaborarea băieților din EXO cu Yoo Jae Suk pentru melodia Dancing King, chiar s-a dovedit a fi un ”rege al topurilor,” în timp ce melodia Sweet Dream de la Heechul din Super Junior și Min Kyung Hoon s-a bucurat și ea de primele locuri în topuri.

De notat este faptul că multe dintre veniturile obținute din lansări, cum ar fi cele obținute pentru Dancing King și Sound Of Your Heart, au fost donate unor cauze nobile.

All Mine de la f(x) și Sailing (0805) de la Girls Generation au primit multă atenție și dragoste din partea publicului, marcând și ele primele locuri în diferite topuri. Ambele melodii sunt foarte semnificative, având în vedere că MV-ul pentru All Mine a fost regizat de Amber, iar versurile melodiei Sailing au fost scrise de membra Sooyoung, marcând astfel aniversarea de 9 ani a trupei.

Câteva dintre melodiile care trebuie menționate au reprezentat prima melodie solo a lui Hyoyeon, revenirea trupei S.E.S cu ocazia aniversării lor de 20 de ani de la debut, reunirea trupei TRAX după mai bine de 5 ani, dar și un tribut adus atleților naționali coreeni.

Compania SM a declarat despre SM STATION că va urma și un ”al doilea sezon,” și a promis mai multe colaborări muzicale și o varietate și mai mare de artiști și de genuri muzicale.

Care au fost melodiile voastre preferate din proiectul SM STATION?

Cr.: Soompi.

 

Anunțuri

4 gânduri despre “O recapitulare a ceea ce a însemnat SM STATION și recordurile pe care le-a atins

  1. STATION e un proiect fain pentru că aici agenţia nu se limitează la doar nişte melodii catchy. A lansat melodii de diferite genuri, cu diferiţi artişti şi le-a dat aproape fiecărui artist din companie şansa de a participa (solo sau cu trupa). E primul an şi e greu până şi pentru SM să fie pe primele poziţii în clasamente cu melodii ieşite din tipare, cu melodii pe care publicul nu e obişnuit să le asculte. Bănuiesc că dacă-l continuă, vor veni şi rezultatele.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s