Noile strategii și planuri de viitor ale agenției SM Entertainment pot schimba K-Pop-ul?

Korean Media Outlet Analyzes SM Entertainment’s K-Pop Strategy And Future Plans

În data de 31 august, ziarul Maeil Business a publicat un articol care analizează strategiile agenției SM Entertainment în schimbarea idolilor K-Pop și a industriei în care activează.

SM Entertainment este prima agenție care a înființat sistemul trupelor de idoli în Coreea. A produs prima generație de grupuri, trupa H.O.T la băieți și trupa S.E.S la fete. De atunci, SM Entertainment a continuat să creeze grupuri de idoli de succes și inovatoare, cum ar fi TVXQ, care a dominat piața asiatică, și Super Junior, care a fost primul grup coreean ce avea mai mult de 10 membri.

În trecut, un citat popular era, ,,Ceea ce creează SM imediat devine o tendință pentru idoli”. De atunci, agenția nu mai domină piața așa de mult.

Piața americană care era impenetrabilă a fost pătrunsă de grupuri non-SM, cum ar fi BTS, GOT7 și MONSTA X. Alte trupe din companii mai mici au putut intra pe piața americană datorită rețelelor de socializare.

În plus, JYP Entertainment a depășit un trilion de woni (aproximativ 895,2 milioane dolari) pe 22 august, ca la câteva zile să detroneze SM și să devină prima agenție la capitolul capitalizării. Multe zvonuri au estimat, de asemenea, că în cazul în care Big Hit Entertainment va deveni o agenție publică, capitalizarea de piață va atinge suma agenției JYP, aducând SM la o poziție mult inferioară, poziție la care nimeni nu se așteptă.

Ziarul „Maeil Business” și-a centrat studiul în jurul cuvintelor-cheie „franciza” și „avatar” pentru a explora strategia SM Entertainment în aducerea celei de-a patra revoluții industriale pe piața idolilor.

Formarea francizei NCT, dezvoltarea avatarului și drumul spre K-Pop 4.0

Pentru a răspunde la întrebarea ,,În ce direcție se îndreaptă SM Entertainment?„, trebuie să ne uităm la NCT.

Această echipă este împărțită în grupuri – NCT Dream, NCT U și NCT 127 – toate fiind sub brandul NCT. Trupele s-au format și apoi au promovat ca sub-grupuri de ani de zile, dar conceptul celor din NCT este diferit. Fiecare echipă împarte marca NCT, dar nu promovează în mod complet.

Numele trupelor sunt diferențiate prin denumiri care arată gradele longitudinale. NCT 127 este numit după longitudinea Seulului de 127 de grade. De exemplu, o viitoare trupă din Vietnam va fi numită NCT 105 după gradul longitudinal al Hanoi și trupa din Taiwan, NCT 121, după gradul longitudinal al orașului Taipei.

NCT poate fi văzută ca un exemplu de utilizare a puterii trupei/agenției pentru a crea idoli de tip franciză care reprezintă fiecare regiune. Acest format poate ajuta agențiile în momentele în care idolii fac greșeli, trebuie să se înroleze în armată sau popularitatea scade, aceasta modalitatea putând crea idoli oriunde în lume și cu aceleași calități.

În cadrul mai multor evenimente publice, Lee Soo Man a spus că lumea se va putea bucura de produse culturale dacă va avea un robot Al acasă. El vrea ca în viitor să producă grupuri de idoli K-Pop în toată lumea prin vânzarea de francize și să reproducă imaginea acestora cu ajutorul roboților Al și al hologramelor.

Anul trecut, SM Entertainment a făcut o investiție mare cu caracter de reciprocitate împreună cu SKT, în scopul de a-și combina acțiunile. De asemenea, agenția a înființat o companie mixtă numită „AI Star” în colaborare cu o companie americană care poate pune bazele în viitor domeniului  idolilor de tip hologramă.

La începutul acestui an, SKT a creat o hologramă a lui Wendy din Red Velvet care a fost prezentată la 2018 Mobile World Congress. Personajul lui Wendy își înclina capul și asculta întrebarea adresată de utilizatori și apoi le răspundea cu vocea adevărată a membrei Red Velvet. Aceasta a atras multă atenție și a dovedit că ideea unui robot Al nu este atât de absurdă.

K-pop 4.0

Industria de divertisment urmărește să vadă dacă SM Entertainment va putea să creeze K-pop 4.0. Compania SM și-a concentrat atenția asupra pieței interne în timpul primei generației și apoi asupra pieții asiatice în timpul celei de-a doua generații, cu artiști populari precum BoA și TVXQ.

Definiția K-POP 3.0 pentru multe grupuri K-Pop este reprezentantă de tendința de a fi populari global, precum BTS și EXO. Însă, mulți sunt interesați să vadă dacă un grup creeat în afara Coreei va ajunge să deschidă a patra generație.

Dacă SM Entertainment va reuși să deschidă generația K-pop 4.0, atunci ar putea exista o posibilitate ca NCT 127 și altă trupă din aceeași franciză, dar cu un diferit nume să concureze pentru locul 1 în topul Billboard. De asemenea, dacă agenția va reuși să creeze un idol de tip hologramă, de exemplu, o familie din Ghana va putea să cumpere și să se bucure de un avatar K-Pop în propria casă.

Industria clasifică încercarea celor de la SM ca fiind neobișnuită/stranie, nu inovatoare, când discută despre ce au creeat și ce vor să creeze. Spre deosebire de predecesorii săi care au acumulat rapid fani, NCT nu a reușit să atingă încă acest nivel de succes, în special în topurile muzicale.

Popularul critic, Kim Hyun Sik, a spus: ,,Într-o franciză, magazinul emblematic trebuie să aibă succes, pentru ca puterea să se extindă și la celelalte magazine. Este corect să se dezvolte o echipă care să poată fi centru în NCT și apoi să-și extindă influența asupra trupelor derivate.

Sursă: Soompi

 

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s