Melodii ce le-au adus faima trupelor de la SM Entertainment

Картинки по запросу exo growl

Aproape fiecare trupă de la SM Entertainment a fost criticată la debut, lumea spunând că nu avea succes sau că nu e bună, dar iată că ne-au demonstrat de fiecare dată că publicul se înşeală!

În comparaţie cu idolii de la YG şi JYP Entertainment ce par să obţină succes imediat ce debutează, urmărind exemplul unor trupe ca WINNER, Black Pink sau ITZY, celor de la SM le ia mai mult timp să-şi găsească identitatea şi să-şi facă un nume în industrie. Pentru majoritatea trupelor de la SM, o melodie hit este de ajuns să le facă cunoscute publicului, să-şi întărească fandomul şi să atragă interesul oamenilor.

În timp ce fiecare trupă de la SM a avut un debut anticipat şi plin de atenţie, anume aceste melodii le-au adus faima şi chiar au creat o adevărată frenezie în ţară la acel moment.

1. TVXQ – Hug (2004)

Bine, începem cu o excepţie. :)) În timp ce majoritatea fanilor mai noi asociază TVXQ cu hitul „Mirotic„, piesa de debut „Hug” le-a adus băieţilor faimă încă de la prima prestaţie pe scenă. Când a fost lansată pentru prima dată, piesa nu a dus-o prea bine în clasamente (bine, atunci nici măcar Melon nu exista), însă în următoarele luni, vânzările au început să crească până când piesa a devenit una dintre cele mai vândute din 2004.

Când TVXQ a debutat, multe trupe de succes din prima generaţie, printre care şi faimoasele grupuri de la SM, H.O.T şi S.E.S, s-au despărţit. Succesul băieţilor cu „Hug” a atras din nou atenţia publicului asupra idolilor şi asupra trupei care avea o armonie perfectă de vocal, dans şi vizual.

2. Super Junior – Sorry Sorry (2009)

Cu toate că Heechul a spus ă după ce au cântata atâta piesa asta, nu mai vrea să-şi ceară scuze în veci, „Sorry Sorry” este cea mai de succes melodie digitală a trupei Super Junior şi un pilon ce a pus bazele K-pop-ului de astăzi.

Această piesă extrem de catchy a stat în fruntea clasamentelor muzicale din Coreea de Sud timp de 36 de săptămâni la rând!

Mai mult, melodia a dominat clasamentele din toată Asia, ajutând la răspândirea valului Hallyu.

3. Girls’ Generation – Gee (2009)

„Gee” este unul dintre imnurile trupelor de fete din a doua generaţie şi e primul videoclip de la o trupă K-pop ce a trecut de 100 de milioane de vizualizări pe YouTube! Această melodie le-a adus o faimă imensă trupei Girls’ Generation şi au primit titlul de „trupa de fete a naţiunii.” Piesa a câştigat un Daesang în 2009 şi a dominat clasamentele din Japonia, ducând succesul fetelor în toată Asia.

4. SHINee – Ring Ding Dong (2009)

Dacă ai auzit melodia asta măcar o dată, singur nu ţi-au putut scoate din cap „Ring Ding Dong” sau „baby”-ul lui Jonghyun. Întruchiparea unei melodii catchy, „Ring Ding Dong” a consolidat imaginea şi popularitatea trupei SHINee, dar şi a introdus publicului sunetul lor experimental. Videoclipul mai scoate în evidenţă şi abilităţile uimitoare de dans ale băieţilor, fapt pentru care au devenit cunoscuţi în K-pop.

5. f(x) – Electric Shock (2012)

f(x) au debutat în calitate de o trupă ce scoate o muzică mai diversă şi cu mai multe experimente faţă de Girls’ Generation. Cu toate că s-au făcut auzite cu piesele diferite încă din primii ani, „Electric Shock” le-a scos în evidenţă şi melodia a devenit un hit şi pe piaţa internaţională. Succesul de acasă, dar şi peste hotare le-a făcut pe fete să fie a trei trupă K-pop ce au trecut de 100 de milioane de vizualizări cu videoclipul lor.

6. EXO – Growl (2013)

Poate fi imposibil de crezut acum, dar când EXO a debutat în 2012, erau numiţi „eşecul de la SM” din cauza faptului că nu erau deloc faimoşi printre publicul de rând. Însă în următorul an, băieţii lansaseră „Growl”, care devenise un hit imediat. Fiind numită melodia anului din 2013 la Melon Music Awards, piesa a contribuit la vinderea a peste un milion de copii pentru albumul „XOXO”, fiind prima dată în 2000 când un artist reuşeşte un astfel de lucru.

De asemenea, clipul a fost filmat dintr-o singură dublă, fapt ce a pornit trendul acestui tip de videoclip în K-pop.

7. Red Velvet – Red Flavor (2017)

Red Velvet nu au devenit „reginele verii” degeaba! Popularitatea trupei creştea constant cu fiecare an, însă abia cu „Red Flavor” a reuşit să ajungă în atenţia unui public mai mare şi să-şi câştige titlul de una dintre cele mai faimoase trupe de fete din Coreea.

„Red Flavor” are peste 2,5 milioane de descărcări (oficiale), cel mai mare număr pentru RV, şi este denumit un „imn al verii”.

8. NCT U – Boss (2018)

NCT a lansat piesa „BOSS” drept melodia promoţională a ambiţiosului proiect unic, NCT 2018. Clipul e o introducere perfectă la sunetul experimental al trupei, înfăţişarea uimitoare a băieţilor şi o coregrafie de jos pălăria – lucruri tipice pentru NCT.

Datorită acestei melodii, publicul a devenit mai familiarizat de NCT şi fanclubul său a crescut considerabil. Deşi, numărul mare de membri tot prezintă o piedică pentru cei care vor să-i urmărească.

sursă

2 gânduri despre „Melodii ce le-au adus faima trupelor de la SM Entertainment

  1. Dumi

    Cand am vazut titlul m-am gandit automat la EXO si Growl:))))💕
    Foarte frumos articol. Intradevar toate aceste melodii au fost si sunt niste hituri si au reprezentat o era de aur pentru fiecare dintre trupe, le-au facut sa fie cunoscute de multi.
    Consider ca orice fan kpop ar trebui sa le fi ascultat (sa le asculte) macar odata deoarece chiar sunt minunate, niste opere de arta fara varsta (chiar daca majoritate au ceva timp de cand au fost lansate nu-si vor pierde niciodata farmecul si originalitatea).👑✨💕

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s