Cum ‘s-a jucat’ YG Ent. cu presa de-alungul anilor

Internauţii au dezvăluit modurile în care YG Entertainment a manipulat presa şi articolele media de-a lungul anilor. Începând de la articole despre numărul de bilete vândute la informaţii eronate şi exagerate, YG are o istorie prin care şi-a vândut marfa prin marketing fără să îi pese dacă este moral ceea ce face sau nu.

De-a lungul anilor agenţia a folosit diferite tehinici prin care să îşi facă artiştii să pară mai de succes decât sunt, folosind numele altor trupe în articole, folosindu-se de cifre care nu erau adevărate şi aşa mai departe.

Mai jos este o listă cu câteva dintre aceste lucruri. (Vă recomand răbdare pentru că este destul de lungă).

  1. Media Play folosind numele altor artşti

A) SE7EN  – Rain  – BoA

  • Yang Hyuk Suk: „Se7en se compară cu Rain pe piaţa din Statele Unite şi cu BoA în Japonia.” (17.04.2006)
  • OSEN: Rain şi SE7EN  -> Motive pentru care sunt rivali, ”Rain, cel care a atras atenţia cu mono pleoape, înălţime, corp muscular şi mişcări de dans şi de asemenea cel care a popularizat ochelarii de soare cu cel de-al doilea album.” ”Spre deosebire de look-ul sofisticat, SE7EN a atras atenţia prin intermediul mişcărilor sale şi prin abilităţile de cântat nemaivăzute.” (14.11.2011)

B) Big Bang – TVXQ

  • Yang Syuk Suk: „Chiar dacă va fi dificil să se compare cu TVXQ, Big Bang este primul grup de adolescenţi care a debutat sub YG Ent şi sunt talentaţi. Big Bang a adunat 2 milioane de vizualizări cu videoclipuri documentare şi au concurat cu TVXQ pentru primul si al doilea loc în topul căutărilor.” (22.08.2006)
  • ”El (Yang Hyuk Suk) a făcut o declaraţie puternică, aceea că Big Bang va doborî alte grupuri inclusiv TVXQ.” (03.03.2009)
  • ”Big Bang sunt încă aproape de zero în recunoaştere internaţională, dar sunt cel puţin aproape de TVXQ în popularitate în Coreea.” (14.04.2009)
  • [Jurnalistul OSEN, Son Namwon]: ”Starurile Hallyu Big Bang scriu istorie în Japonia. Acum că TVQX s-au despărţit, grupul care reprezintă Coreea în Japonia este Big Bang.” (30.05.2011)
  • [Jurnalistul OSEN, Son Namwon]: ”Big Bang a devenit cel mai puternic grup de idoli de când TVXQ s-a despărţit.” (21.11.2010)
  • ”Big Bang este cel mai de succes grup kpop în Japonia, după TVXQ.” (18.03.2016)

C) 2NE1 – Girl’s Generation.

  • 11.02.2014: SM: ”Girls’ Generation va reveni pe 19 februarie.”
  • 13.02.2014: YG: ”2NE1 va reveni pe 24 februarie.”
  • 13.02.2014: YG: ”Girls’ Generation şi 2NE1 vor reveni în acelaşi timp…un război al grupurilor.”                                            (YG a şters ulterior postul de pe witter şi articolul de pe site-ul oficial)

Dar, ştirile au circulat rapid şi imediat s-au publicat multe articole care ţintaeu la ”Girls Generation vs. 2NE1”.

14.02.2014: SM a amânat revenirea Girls’ Generation din cauza că videoclipul fusese corupt, (albumul urma să fie lansat pe 24, aceeaşi zi ca 2NE1).

19.02.2014: YG a amânat revenirea 2NE1 pentru 3 zile mai târziu (27) ca să se potrivească cu ziua lui CL (Dar ziua lui CL este pe 26).

D) Black Pink – BTS

  • BlackPink ”BTS la o parte din drum!” Au intrat în acelaşi timp în Billboard Main Chart (29.06.2018)
  • ”BTS şi Black Pink au diferite metode de a se apropia de America. BTS de obicei folosesc SNS pentru a interacţiona cu fanii lor. Muzica lor de asemenea este făcută să atragă simpatia aceleiaşi generaţii. Aceştia au o conexiune stabilă cu fanii lor şi fandomul creşte din ce în ce mai mult pe zi ce trece. Poate fi spus că baza lor principală sunt reţelele de socializare. YG Ent. nu promovează Black Pink prea mult, pentru a se focusa în a îmbunătăţi calitatea muzicii lor. Vor ca fandomul lor să fie un lucru mic în succesul lor, cel principal fiind să facă muzică care să fie apreciată de public.” (04.07.2018)
  • YG Ent.: ”Black Pink au cel mai mare potenţial, chiar mai mare ca BTS…” (Articol: Black Pink a întrecut numărul de subscriberi şi vizualizări ai trupei BTS.) (27.08.2018)
  • YG Ent.: ”Black Pink şi BTS sunt momentan cele mai mari trupe kpop de pe scena muzicală. Canalul de YouTube al Black Pink a fost vizializat de 370 de milioane de ori în noiembrie, întrecând BTS (BigHit Ent. şi Bangtan TV), care au avut 210 milioane de vizualizări în acea lună” (06.12.2018)
  • Pagina de Spotify a Black Pink menţionează BTS: „Produs şi scris cu Teddy Park, Future Bounce şi Bekuh Boom, Square One a introdus un stil k-trap, care seamănă a 2NE1 amestecat cu BTS.”

YG e editat ulterior această descriere scoţând numele BTS.

E) G-Dragon – Dakota Fanning

  • YG: ”Dakota Faning ne-a contactat…dar ne vom întâlni altă dată din cauza programului aglomerat.”
    YG a declarat: ”Este adevărat că actriţa Dakota Fanning ne-a contactat agenţia, dar din cauza problemelor cu programul, am decis că întâlnirea dintre Dakota şi G-Dragon va avea loc într-un viitor apropiat. Dakota Fanning a admis că este un fan al lui G-Dragon. G-Dragon a admis si el că este un fan al lui Dakota Fanning.” (05.01.2013)

Agenţia lui Dakota Fanning a declarat: „Dakota nu l-a contactat niciodată pe G-Dagon şi nu au promis niciodată să se întâlnească în Coreea. Agenţia lui Dakota nu a contactat agenţia lui G-Dragon. Nu este adevărat că era în program să se întâlnească. Nu este adevărat că Dakota este un fan al lui G-Dragon.” (05.01.2013)

F) CL – Rihanna

  • OSEN: Un mesaj de la Rihanna pentru CL, ”CL este cea mai mişto femeie pe care o cunosc.” (03.12.2016)

Mesajul original al Rihannei: ”CL, sunt încântată de colaborarea mea cu Godfather pentru pantofii Mr. Manolo Blahnik. Doresc să le dăruiesc către cele mai mişto femei pe care le cunosc.”

Rihanna a făcut promovare lansarii brandului ei, dând cadou perechi de încălțăminte. CL este o celebritate fashion în Coreea aşa că şi ea a primit o pereche. Rihanna în acest fel a primit publicitate gratuită. OSEN nu a publicat scrisoarea Rihannei, doar au ales o parte din ea, traducând în coreeană ”femeie” în loc de ”femei”.

2. Folosirea imaginii trupei Seo Taiji: 

  • ”Big Bang este un grup hip hop creat de membrul Seo Taiji, Yang Hyun Suk.” (13.07.2016)
  • Yang Hyun Suk: ”Decât să fiu nebun după bani, voi face muzică bună ca să nu trădez încrederea care mi-a fost dată încă de pe vremea Seo Taiji & Boys.” (20.08.2006)
  • ”Big Bang vor provoca melodiile Seo Taiji încă odată.”(16.02.2007)
  • ”Pentru prima dată, lengendarul cântăreţ Seo Taiji a dat dreptul altor cântăreţi să îi folosească melodiile. Yang Hyun Suk a mers să îl întrebe personal daca Big Bang pot folosi cântecul lui Seo Taiji pentru următorul lor  mini-album. Seo Taiji le-a oferit celor din Big Bang permisiunea să folosească melodia lui ca sample datorită relaţiei sale cu Yang Hyun Suk.” (13.11.2007)

3. Ignorarea succesului altor grupuri şi folosirea termenilor care erau folosiți pentru acestea + ”Nu sunt băieţii frumoşi (flower boys). Ei sunt talentaţi”

  • Yang Hyun Suk, „Big Bang nu este un grup de idoli obişnuit. Ei au fost creaţi pentru a elimina imaginea existentă a grupurilor de băieţi. Aşa că Big Bang poate că nu are membrii care arată foarte bine şi nu vor avea popularitate şi bani.” (11.09.2006)
  • TVXQ ştersese deja „imaginea netalentată” a grupurilor de idoli, cu vocile lor puternice, dansurile şi abilităţile, dar din moment ce Yang Hyun Suk nu avea băieţi şi talentaţi şi frumoşi, a vrut să facă să pară ca idolii care arată bine nu sunt talentaţi.
  • Yang Hyun Suk, „După ce Seo Taiji&Boys, nu a mai existat un alt grup care să poată atrage  publicul general. Pentru a primi mai multă dragoste din partea publicului, cred că ar trebui să facem muzică nu doar pentru adolescenţi şi şi pentru persoane de peste 20 şi 30 de ani.” (11.09.2006)
  • Yang Hyun Suk, ”Când Big Bang a debutat, am folosit termenul de ‘idol’ pentru ei, dar ei sunt diferiţi de idoli existenţi. Big Bang nu sunt un grup de idoli.” Potrivit lui Yang Hyun Suk, Big Bang nu este un grup de ”băieţi frumoşi” care atrage adolescentele. Toţi băieţii din grup cântă, dansează, fac rap, compun şi produc. Sunt muzicieni. (23.11.2007)
  • Yang Hyun Suk, „Voi schimba conceptul de ”grupuri de idoli” cu Big Bang. Ei vor rezona cu publicul la fel de mult ca Seo Taiji and Boys.” (17.11.2006)
  • Yang Hyun Suk, ”Publicul a vrut acest grup (Big Bang). După H.O.T, Sech Kies, Fin K.L, S.E.S etc., au apărut doar grupuri similare şi nu au existat grupuri fresh cu abilităţi de cântat extraordinare.” (01.04.2010)
  • Yang Hun Suk, „Am vrut de fapt să creez un grup de fete drăguţe precum Girls’ Generation. Nu este o arie unde sunt expert dar am vrut să creez un grup de fete drăguţe care să poată cânta. Nu ştiu dacă este din cauza tendinţei pe care o am, dar mă focusez mai mult pe talent decât pe aspect. Dacă cineva este drăguţ, dacă nu are talent nu va funcţiona.” (20.08.2013)

3. ”Paparazzi din afară”

Big Bang a plecat în străinătate pentru a filma videoclipul pentru ‘Blue’, iar YG a lansat diferite articole:

  • „Membrii Big Bang s-au întors recent din New York de la filmările videoclipului, şi chiar dacă filmările au avut securitate, chiar şi bodyguarzii locali au fost surprinşi să vadă paparazzi străini care apăreau în timpul filmărilor pentru toată perioada, după ce Big Bang au păşit în New York.”
  • „În străinătate nu există mod legal de a-i bloca pe paparazzi, aşa că ştirile că videoclipul Big Bang se filmează au aparut pe toate site-urile străine, confirmând că albumul Big Bang este un interes internaţional.”

Dispatch a contactat paparazzi din State, inclusiv paparazzi foarte cunoscuşi de la W Magazine. Astfel Dispatch au aflat că paparazzi care îi filmau pe Big Bang erau paparazzi de la reviste coreene plătiţi de YG Ent.

De asemenea W Magazine a declarat, „Nu există paparazzi local care să ştie despre kpop (la momentul respectiv). Dacă YG Ent. spune că au fost urmăriţi de paparazzi din State, acest lucru este fals. YG poate cere o agenţie locală pentru paparazzi pentru motive de publicitate.

4. Manipularea numărului de persoane prezente la concerte

Aceasta este partea cea mai importantă. Concertele sunt sursa nr. 1 de venit a companiilor. Citiți cu atenție partea de mai jos. Aici a existat cea mai mare manipulare.

YG a anunțat mereu faptul că biletele pentru concertele și fan meeting-urile trupelor sunt sold out, chiar daca încă mai existau bilete la vânzare și nu umpluseră zonele de concert/ fan meeting. În condițiile în care, trupele nu umpleau sălile de concert, YG  declara faptul că au fost vândute mai multe bilete decât capacitatea maximă a sălii.

Japonia

Concertele de până acum ale Big Bang și TVXQ ale dom-urilor din Japonia au adunat:

  • Big Bang: 6.019.500 spectatori (4.736.500 din Japonia)
  • TVXQ: 5.92.296 spectatori (4.898.296 din Japonia) – nu este inclus și ultimul lor turneu în Japonia

Întâi de toate, să vedem capacitatea celor 5 mari Dome-uri din Japonia.

  • Tokyo Dome= 55,000 locuri
  • Kyocera Dome = 45,000 locuri
  • Fukuoka Dome =42,000 locuri
  • Nagoya Dome= 46,500 locuri
  • Sapporo Dome= 40,000 locuri

A existat un articol în care YG-Life a declarat că Big Bang au vândut 45.00 locuri la Sapporo. (Priviți mai sus capacitatea Sapporo).

Acum să vedem diferența dintre cele 2 trupe:

Tokyo Dome (55.000)=> Bigbang 55.000 / TVXQ 55.000
Osaka Dome(45.000)=> Bigbang 50.000/ TVXQ 45.000
Fukuoka Dome(42.000)=> Bigbang 50.000 / TVXQ 42.000
Nagoya Dome(46.500)=> Bigbang 40.750 / TVXQ 46.500
Sapporo Dome(40.000)=> Bigbang 45.000/ TVXQ 40.000

Pe scurt: Potrivit YG:

  • Concertele Big Bang au adunat mai multă audiență decât TVXQ.
  • Concertele Big Bag au vândut peste capacitatea maximă a sălii, ceea ce este imposibil.

Reprezentanții Sapporo Dome au delcarat ”Din cauza populației scăzute a orașului, Sapporo Dome este cel mai greu Dome de umplut dintre toate. Singurele acte care pot umple Dome-ul sunt Arashi și TVXQ. Chiar și pentru EXILE sau SMAP este destul de greu să îl umple. ”

Pentru că articolul este destul de lung și pentru că deja este a treia oară când scriu la el, mai jos las link-ul cu întregul articol în engleză pentru a fi citit. Dacă există întrebări sau nevoie de ajutor, sunt aici.

Sursa si restul articolului aici.

11 gânduri despre „Cum ‘s-a jucat’ YG Ent. cu presa de-alungul anilor

    1. Laura Migioi

      Interesant. Nu ma uimeste nimic, era de asteptat ca la YG sa se intample lucruri de genul asta… Pacat de artistii care au fost si care sunt, care dau tot ce pot si care pe multi dintre noi ne.au adus in lumea k-pop… Big Bang si 2ne1 au fost si inca sunt iubiti de multa lume… Imi lipseste foarte mult perioada aceea cand 2ne1 erau inca un grup si aveau comeback-uri, iar Big Bang erau activi si ei… Din pacate, toate companiile, mai mult sau mai putin, alearga dupa cat mai multi bani si succes, recurg la tot felul de mijloace prin care sa castige si nu se gandesc la artistii lor, care au cel mai mult de suferit…

      Apreciază

      Răspunde
  1. Eunbi

    Mie mi se rupe inima când mă gândesc la BigBang și 2Ne1. Dacă tu ca CEO nu-ți încurajezi idolii și le scazi stima de sine, nu ar trebui să te aștepți ca publicul să-i respecte.

    Apreciază

    Răspunde
  2. Sandra

    „Vor ca fandomul lor să fie un lucru mic în succesul lor, cel principal fiind să facă muzică care să fie apreciată de public.” – fără fandom nu faci nimic. Publicul sunt tot acele persoane cărora le place muzica lor și probabil mai merg și la concertele lor. Dintr o persoana care asculta o singura piesa de-a lor poți deveni ușor fan, mai ales ca nu au multe cântece.
    De ce nu ma surprinde? Vorba aia : ” Lauda de sine nu miroase a bine”, iar ceea ce se scria despre YG și artiștii sai în presa mi se părea oricum prea pompos, exagerat ca să se apropie de realitate. Ma asteptam ca YG sa facă mârlănii din astea. Nu e nimic nou sub soare. Și asa cum este acum, pe muchie de cuțit, tot ma aștept la asta.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s