[Părere personală] Ce s-a întâmplat cu termenul „Family” din agențiile de entertainment

SM Town Profile | Story In Heaven

Pentru fanii mai vechi ai kpop-ului, termenul de „Family” are o însemnătate mai aparte atunci când vine vorba de agențiile de entertainment coreene. Poza de mai sus pentru unii este chiar familiară sau cunoscută. Ei bine, în ziua de azi nu prea mai avem poze de genul? De ce oare?

În trecut, existau cunoscutele SM Family, YG Family, JYP Family, Cube Family etc., agențiile făcând aproape anual poze în care apăreau toți artiști agenției și organizau concerte sau chiar turnee cu toți idolii, realizând diverse colaborări între grupurile aceleași agenții.

Astăzi de ce nu se mai practică acest lucru?

Cam câți dintre voi le-ați văzut pe (G)I-DLE și CLC în aceeași poză? Da, în caz că nu știați sunt de la aceeași companie și anume CUBE Entertainent. Sau câți dintre voi ați văzut GOT7, Stray Kidz, TWICE, ITZY și DAY6 în aceeași poză? Cea mai recentă fotografie pe care am găsit-o cu mai mulți artiști JYP la un loc este din 2018 și este aceasta:

GOT7, TWICE, And Stray Kids Show JYP Family Love At 2018 SBS Gayo ...

Cu toate că există colaborări între artiștii aceleași agenții, acestea nu mai sunt la fel de dese ca în trecut sau sunt destul de rare.

Din punctul meu de vedere, acest lucru se întâmplă din cauza dorinței agențiilor de a se focusa pe fiecare grup individual și pentru că publicul din ziua de astăzi este mult mai sensibil decât în trecut. Știm cu toți cum există fani care nu doresc ca idolul lor preferat să danseze cu un alt idol de sex opus, nu dorește să îl vadă întâlnindu-se și așa mai departe.

Dacă în trecut să vezi o colaborare între SNSD și Super Junior sau Big Bang și 2NE1 era ceva la care te bucurai, astăzi nu mai este chiar așa.

De asemenea, poate fi și din cauză că piața se mișcă mult mai rapid ca acum 10 ani și multe agenții merg cu „valul”, preferând pentru artiștii săi melodii și concepte care prind la public și mai puțin ceva ce se pretează trupei.

În trecut agențiile își făceau planurile de la începutul anului, pregătind din timp ce lună îi revine fiecărui artist și câte comeback-uri va avea acesta, pentru a nu se suprapune 2 trupe de la aceeași agenție, oferind astfel un reflector fiecărei trupe sau fiecărui artist. Adevărul este și că în trecut agențiile aveau mult mai multe trupe decât au în prezent și nici nu existau foarte multe agenții.

Astăzi agențiile, deși își pregătesc bugetele, comeback-urile și toate detaliile din timp, planul este făcut astfel încât comeback-ul să aducă și mai mult succes trupei sau bazat pe succesul comeback-ului anterior.

Agențile nu mai sunt interesate să își adune toți artiști la un loc pentru un concert pentru că este mult mai profitabil să ofere fiecărei trupe în parte concerte și comeback-uri. De asemenea, nu prea mai există fani ai agenției, ci fani ai trupei. Dacă în trecut exista fanul care să placă și SHINee și Super Junior, SNSD, și f(x), astăzi fanii GOT7 nu sunt neapărat și fani TWICE sau Stray Kidz. Dar pentru JYP nu ar fi o problemă, pentru că încă își manageriază artiști bine, oferindu-le comeback-uri și lumină în reflector pentru fiecare.

CUBE pe de altă parte, cu CLC a dat-o în bară de la debut. Nedorind să facă o „a doua trupă 4Minute”, le-au oferit fetelor melodii cute care nu le-au adus deloc succesul. Odată cu destrămarea 4Minute, Cube a oferit fetelor din CLC melodia „Hobgoblin” care le-a adus succes instant, însă Cube nu a știut să profite, lansând câțiva ani mai târziu (G)I-DLE, fără a avea un loc solid pentru CLC în industrie. Totodată Cube s-a focusat foarte mult pe Pentagon când a văzut succesul trupei.

Astfel, consider că agențiile lansează trupe de dragul de a lansa și pentru a putea ține la suprafață noul val de artiști care apare și care le aduc bani.  90% din agenții se concentrează acum pe grupul care le poate aduce cei mai mulți bani și pe care îl poate exploata din toate punctele de vedere.

Consider că acest lucru a început să se aplice odată cu apariția generației a 3-a de idoli în 2011. Un exemplu ar fi și TS și faptul că de la apariția B.A.P, membrele SECRET au fost lăsate în urmă.

Acum vorbind despre toate acestea mi-a venit o idee de un articol cu generațiile k-pop pe care probabil îl voi face zilele acestea.

Voi ce părere aveți, de ce nu mai sunt agențiile interesate să își adune toți artiști la un loc ca o mare familie?

 

Un gând despre „[Părere personală] Ce s-a întâmplat cu termenul „Family” din agențiile de entertainment

  1. susodoi 🌼

    Nu le mai pasă agențiilor de artiștii lor în sine, mai deloc, chiar dacă se ascund sub măștile de ”oferim suport moral și psihologi artiștilor noștri” (ceea ce este un lucru bun), însă toate companiile îi văd acum ca pe niște obiecte, produse – nu oameni. Se observă perfect prin simplul fapt că idolii nu mai au deloc dreptul la alegere, în multe domenii. Mai de mult, nu doar că alegeau liber cu cine ar putea să-și petreacă timpul, ci erau care-și alegeau singuri și anumite melodii, ținute, un anumit program de revenire sau personal, etc. (mai mult sau mai puțin, depindea de agenție). Acuma n-au voie să facă mai nimic, decât să stea ascunși chitic până la următoarea revenire…aaahh aș putea vorbi pe subiectul acesta ore în șir !! trec mai departe: la capitolul fani, chiar dacă în trecut erau considerați mai ”înfocați” sau ”obsedați” (erau și mai puțin la număr, desigur), cei din ziua de azi sunt reprezentați de imaturitate și nesuferire. Cum se mai și zice: mulți și proști. Fanii noi (majoritatea, nu toți) rotesc kpop-ul în ce direcție vor, se încurajează unii pe alții fără să cunoască mai nimic din kpop și asta o spun cu părere de rău. Adică să începi să-ți urăști idolul preferat pentru că are o interacțiune cu o persoană de sex opus? n-ai viață? În fine..Mi-a plăcut mult articolul și sunt de acord în mare parte cu tot ce ai spus, mai ales la faza cu Cube și CLC. Îl aștept deja pe cel cu generațiile k-pop! 😃

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s